اخبار اقتصاد ایران

جزئیات تازه از افزایش حقوق کارمندان با حکم ماده ۱۰۶ برنامه هفتم

در حالی که هیئت دولت حدود شش ماه پیش تصویب کرد که استفاده از مزایای فوق العاده ای که در ماده ۷ برنامه هفتم پیش بینی شده است ، صرفاً پس از تصویب دولت دستورالعمل ها اجرا می شود ، پیش نویس این دستورالعمل اکنون آماده تصویب دولت است.

براساس بانک اطلاعاتی اطلاعات Diarmirza ، کابینه وزیران در جلسه سازمان اداری و اشتغال دولتی و سازمان بودجه و بودجه دولتی ، بر اساس ماده صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، و قسمت (۲) (ب) (ب) برنامه جمهوری اسلامی ایران. پیگرد قانونی و رعایت عدالت در ارائه خدمات کارکنان و اجرای یک سیستم مبتنی بر عملکرد ، پرداخت فوق العاده موضوع (۲) بند (ب) ماده (۲) برنامه هفتم برنامه جمهوری اسلامی ایران ، تصویب شده (اصلاحات آن) (اصلاحات آن) (اصلاحات آن) (اصلاحات آن) (اصلاحات آن) (اصلاحات آن) تأیید می شود ، صرفاً پس از صدور مجوز

همچنین در قطعنامه ۱ خرداد ماه دولت تأکید کرد که اجرای این ویژه ویژه فوق العاده ، ماده ۷ قانون برنامه هفتم اجباری است.

بنابراین ، هیئت دولت تصویب کرده است که استفاده از مزایای فوق العاده ای که در ماده ۷ برنامه هفتم پیش بینی شده است ، فقط پس از تصویب دولت اجرا می شود. پیش نویس این دستورالعمل اکنون توسط دولت تصویب شده است. بر این اساس ، هیئت دولت استفاده از مزایای خارق العاده ای را که در ماده ۷ برنامه هفتم ارائه شده است ، تصویب کرد ، تنها پس از تصویب دستورالعمل های اجرایی توسط دولت اکنون توسط سازمان اداری و اشتغال دولتی تهیه شده است.

پیش نویس دستورالعمل های ویژه فوق العاده برای برنامه توسعه هفتم (به جز بند ۲ (ب) ماده ۲ قانون) در حال حاضر در مراحل پایانی بررسی در دولت است ، اما چارچوب کلی آن تدوین شده است. پیش نویس توسط کابینه تأیید نشده است ، اما تحقیقات نشان می دهد که این فوق العاده بر اساس امتیاز دهی به سه عامل اصلی تعیین می شود.

در زیر بخشی از این پیش نویس قابل مشاهده است.

جدول زیر عوامل مؤثر در نمره عالی دایره و سقف نمره را مشخص می کند.

دولت و امور نظارتی:
در این بخش ، کلیه کارمندان خدمات را در زمینه های حاکمیت و نظارت ارائه می دهند. طبق پیش نویس موجود ، سقف رتبه بندی بسته به میزان ماموریت حدود ۶۰۰۰ تا ۶۰۰۰ امتیاز (سطح ملی) متفاوت خواهد بود و شامل کارمندان ملی ، استانی و شهر می شود.

مبلغ حقوقی را تنظیم کنید:
این عامل برای جبران تفاوت در دستگاه های مختلف و مدیریت کشور طراحی شده است. در این بخش ، نمره بر اساس محتوای کار و شرایط پرداخت مازاد در سقف های تعیین شده فعلی اندازه گیری می شود. پیش نویس اظهار داشت که این عامل می تواند حداکثر ۶۰۰۰ امتیاز را پوشش دهد و از مطابقت با پرداخت ها با مأموریت ها و حجم واقعی خودداری کند.

نگهداری منابع انسانی در بخش دولتی:
این عامل مبتنی بر شاخص هایی مانند تاریخچه خدمات ، کار سخت ، اهمیت شغلی و شرایط زیست محیطی است. در پیش نویس ، یک رقم مشخص برای مشاغل تخصصی و حساس و حدود ۶۰۰۰ امتیاز برای سایر کارمندان مشخص شده است. هدف از این بخش جلوگیری از عقب نشینی نیروهای آموزش دیده به بخش خصوصی برای حفظ پایتخت انسانی دولت است.

با توجه به آنچه در پیش نویس بیان شده است ، برخی از کارشناسان بر این باورند که در حلقه موضوع ، با توجه به اینکه عبارت “کلیه کارمندان رسمی ، ثابت ، قراردادی و قراردادی” در قانون مدیریت خدمات ملکی معنای روشنی دارد ، این کار را به کارمندان کار می کند (ماده ۶). این مورد حکم قانونگذار نیست. مگر اینکه کابینه در نظر داشته باشد از اختیارات خود استفاده کند تا در برخی از کارمندان از جمله مشاغل کارگران درج نشود.
در سایر سیستم های استخدامی ، ما ممکن است شرایط مختلفی مانند قرارداد خرید خدمات را نیز داشته باشیم که در این مورد مناسب نباشد.

حقوق کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات ملکی را با دیگران تنظیم کنید

در این پیش نویس ، برخی از امتیازات مربوطه (۲ امتیاز) صرفاً مشمول قانون مدیریت خدمات ملکی هستند. بنابراین ، سایر سیستم های پرداخت مانند شورای گاردین و شهرداری ها از این امر مستثنا هستند.
در میان آژانس های تحت پوشش قانون مدیریت ، که قبلاً پرداخت های مازاد را مطابق با مجوزهای حقوقی انجام داده اند ، مستثنی نیستند. مانند قوه قضاییه ، بازرسی ، پزشکی قانونی و غیره.
به روشی جالب ، در یادداشت ۲ ماده ۲ پیش نویس ، در مورد بخشی از داوطلبان ویژه ، شرکت های متعلق به دولت ، دریافت تخصص جدید جدید فوق برنامه منوط به حذف فوق العاده قبلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا