اخبار بورس

جلسه مهم سازمان بورس با حضور وزیر اقتصاد

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامساعاتی بعد (ساعت ۱۴) جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد و اعضای حقیقی و حقوقی برای تعیین سمت رئیس سازمان بورس آغاز می شود.

بر اساس ضوابط، دوره ابتدایی ریاست سازمان بورس ۳۰ ماه است که گمانه زنی هایی را درباره احتمال ماندن مجید عشقی در راس سازمان بورس مطرح می کند.

آیا مجید عشقی ماندگار خواهد بود؟

مجید عشقی ۲۱ مهر ۱۴۰۰ جایگزین «محمدعلی دهقان دهنوی» در سازمان بورس و اوراق بهادار شد. پس از انقضای مدت دو سال و نیم (۳۰ ماهه) قانونی، فعالیت وی به عنوان رئیس سازمان بورس پایان می یابد. البته این احتمال وجود دارد که با موافقت اعضای شورای عالی بورس، حضور وی در این سمت تمدید شود و مجید عشقی همچنان در سمت ریاست سازمان بورس باقی بماند.

گزینه های احتمالی برای جایگزینی مجید عشقی

هر بار که شایعاتی مبنی بر برکناری مجید عشقی به گوش می رسید، جانشینان مشخص می شدند از جمله: محمد فطانت، ابوذر سروش، محمد رضوانی فر، علیرضا ناصرپور، سید جواد جهرمی

حتی برخی شایعات در برخی کانال ها و سایت ها میشم فدایی، عبده تبریزی مجید عشقی به عنوان جانشین وی معرفی شد.

محمد فطانت: دکتر. فطانت فرد در هفت سال گذشته نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و فرانسه بوده و دارای تجربیات و دستاوردهای خوبی در زمینه فعالیت های پولی و مالی بین المللی از جمله عضویت در هیئت مدیره بانک میربیزنس مسکو در روسیه و عضو کمیته عالی مدیریت شعب منطقه ای بانک ملی آسیا و خاورمیانه در امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان و غیره. وی همچنین عضو هیئت مدیره بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری سمند و فیوچرساز کیش بوده است.

علیرضا ناصرپور : وی هم اکنون معاون نظارت بر موسسات مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و معاون سابق بورس کالا است.

سید جواد جهرمی: بیرون از فروردین ۱۴۰۲ به عنوان مدیرعامل بورس کالای ایران منصوب شد.

محمد رضوانی فر: وی پیش از این سابقه رهبری در شرکت های مختلف از جمله شرکت ویتانا و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) را داشته و مدیریت گمرک ایران در کارنامه کاری وی می باشد. وی اکنون رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی وزارت اقتصاد است.

ابوذر سروش: وی در حال حاضر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید است.

حامد سلطانی نژاد: تا فروردین وی در سال ۱۴۰۲ مدیرعامل بورس کالای ایران بوده و در حال حاضر عضویت در شورای بورس را برعهده دارد.

میشم فدایی: وی مدیرعامل بورس ایران و مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار است. وی هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند (تماوند) مشغول به کار است.

منبع: افق میهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا