اخبار بورس

جمهوری خودمختار درازک | سود ۱۴۰۱ را سال ۱۴۰۳ می‌دهیم!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهام، همه ما وضعیت تورم و کاهش ارزش پول را می دانیم و این موضوع نیاز به توضیح بیشتری ندارد و از علاقه خوانندگان خارج است. با توجه به این وضعیت فروردین سازمان بورس این ماه را اعلام کرد توزیع کامل سود بین سهامداران از این پس این باید حداکثر تا چهار ماه پس از تصمیم مجمع عمومی در مورد تقسیم سود انجام شود.

از ابتدای اجرای این مصوبه برخی نمادها با آن مغایرت داشت. یکی از این نمادها درازک است. مونتاژ این نماد در ۱۸ خرداد ماه برگزار شد و طبق مصوبه باید سود حاصل شود تا ۱۸ مهر ماه واریز شده است.

۷ خرداد سال ۱۴۰۲ بود خواب آور وی در اطلاعیه ای که در کدال منتشر کرد، فاش کرد که سود سهامدارانی که در سجام ثبت نام کرده باشند یا نباشند لحاظ می شود. ۲۰ بهمن ماه امسال واریز می شود. این تاریخ بیش از ۴ ماه وعده داده شده برای واریز سود بود و تخلف و فرار از دستور تلقی شد.

با نزدیک شدن به تاریخ سپرده گذاری در ۱۴ بهمن درازک ماه گذشته اصلاحیه ای را برای کدال در مورد پرداخت سود صادر کرد و اعلام کرد که سود سهام به سهامداران سجامی و غیر سجامی پرداخت خواهد شد. در ۱۴ ام اسفند ماه سپرده گذاری خواهد بود.

در ۲۳ اسفند تغییر دیگری در کدال ایجاد شد و در این تغییر اعلام شد کسانی که از یک سهم به ۱۲۵۰۰ سهم در روز ۱۴ می رسند. اسفند سود آنها برای ماه واریز می شود و سود سهام به سهامدارانی که بین ۱۲۵۰۱ تا ۲۰۹۹۹ سهم دارند در هفته آخر پرداخت می شود. اسفند سپرده می شود. پرداخت مابقی سود به سهامداران نیز به سال آینده و این پرداخت سود به هفته چهارم موکول شد. اردیبهشت ماه ادامه دارد!

حال این سوال برای رگولاتوری پیش می آید که چرا در همان ابتدای تخلف در حوزه سود سپرده به این نماد اخطار داده نشد؟ در این شرایط، سهامداری که از تیرگی بازار رنج می برد، اکنون باید به دلیل تورم وحشتناک و کاهش ارزش ارز که گریبان همه را گرفته، از تأخیر در پرداخت سود خود رنج ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا