اقتصاد جهان

جهش 82 درصدی درآمد نفت و گاز روسیه

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دارایی روسیه در سایت خود گزارش داد که درآمدهای بودجه فدرال این کشور از بخش نفت و گاز در بازه زمانی ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ بالغ بر ۴.۲ تریلیون روبل (ایالات متحده آمریکا) بوده است. ۴۵.۷ دلار) به میلیاردها رسید) که ۸۲.۲ درصد است. نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

درآمد نفت و گاز به ۴.۱۵۷ تریلیون روبل رسید که بیشتر از میزان مدت مشابه سال گذشته (+۸۲.۲ درصد) بود که عمدتاً به دلیل افزایش قیمت نفت روسیه و همچنین دریافت پرداخت های اضافی مربوط به قانون مالیات است. برای استخراج مواد معدنی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ …

این وزارتخانه افزود: درآمدهای نفت و گاز بالاتر از میزان پایه است و با توجه به شاخص های توسعه اجتماعی و اقتصادی، پیش بینی می شود این مازاد درآمد نفت و گاز در ماه های آینده ادامه یابد.

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که انباشت درآمد اضافی نفت و گاز در شرایط قیمتی مطلوب و استفاده از منابع صندوق دارایی ملی برای پوشش کسری درآمدهای نفت و گاز مطابق با پارامترهای مقررات مالی تضمین می کند. مصونیت سیستم بودجه در برابر نوسانات درآمدهای نفت و گاز.

به گفته این وزارتخانه، درآمد بودجه غیرنفتی و گازی روسیه در دوره ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶.۸ درصد افزایش یافته و به ۷.۵ تریلیون روبل (۸۱ میلیارد دلار) رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا