بانک و بیمه

حجم معاملات شمش طلا در مرکز مبادله از ٢ هزار میلیارد تومان گذشت

به گزارش افق میهن، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران با اشاره به فروش ۵۵۵ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادلات ایران از ۶ اسفند ماه تا کنون گفت: دی ماه گفت: تا امروز با تحویل و فروش این میزان شمش طلا در ماه گذشته که تحویل شمش طلا در این مرکز آغاز شد، خوشبختانه صادرکنندگان توانستند شمش طلا را به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد تومان به فروش برسانند و صادرکنندگان نیز توانستند برای انجام این کار از این طریق می توانید به منابع مالی خوبی دسترسی پیدا کنید.

بالسینی در خصوص تداوم عرضه شمش طلا در این مرکز افزود: هدف اصلی از عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات این بود که صادرکنندگان با انجام تعهدات ارزی به سرمایه در گردش خود دسترسی سریع داشته باشند. منابعی برای تولید مصنوعات طلا در بازار طلا قابل دسترسی است که خوشبختانه هر دوی این اهداف محقق می شود.

سخنگوی مرکز مبادلات با توجه به ادامه مزایده ها افزود: واردات شمش طلا و حذف تعهدات ارزی از این طریق مزایای قابل توجهی برای صادرکنندگان و استقبال خوب صادرکنندگان و واردات خواهد داشت. حجم قابل توجهی از شمش های طلا برای صادرکنندگان منفعت زیادی دارد واردات شمش طلا به کشور که ۲۶.۵ تن در ماه است نشان می دهد که سیاست بانک مرکزی برای تسهیل واردات طلا و تسویه تعهد ارزی با طلا. شمش در مرکز مبادلات یک سیاست بسیار موفق خواهد بود که در دراز مدت مزایای زیادی به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا