اخبار اقتصاد ایران

حداکثر رسیدگی به شکایت صنفی ۱۵ روز است | تعلل در بررسی شکایات تحت هیچ عنوانی پذیرفته نیست

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با روسای اتحادیه های صنفی گفت: سرعت در رسیدگی به شکایات موجب افزایش اعتماد مردم به اصناف می شود.

افق میهن تیمور پورحیدری مدیرکل سمت گیلان در دیدار با روسای اتحادیه های صنفی شاکی رشت اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه های پایانی سال رسیدگی به شکایات صنفی تسریع شود. بدون وقفه و بدون هیچ امتیازی.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به شکایاتی که نیاز به کار کارشناسی دارد حداکثر ۱۵ روز است، تاکید کرد: مابقی شکایات باید ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود و سرعت رسیدگی به شکایات باعث افزایش اعتماد مردم به اصناف می شود.

پورحیدری سامانه ۱۲۴ را پناهگاه آسیب دیدگان اصناف دانست و گفت: این سامانه با ارائه کد رهگیری به صورت ۲۴ ساعته شکایات و شکایات حوزه صنفی را دریافت و به سرعت رسیدگی می کند و این فرآیند در شهرستان رشت به شماره تماس ها و گزارش ها روزانه از ۶۰ گاه به ۱۵۰ شکایت می رسد که با توجه به اتحادیه های مختلف صنفی برای بررسی بین اتحادیه ها توزیع می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به طولانی شدن زمان رسیدگی به برخی شکایات در محل اصناف هشدار داد و گفت: این موضوع به عنوان تخلف و قصور از طریق کمیسیون نظارت مرکز استان قابل پیگیری است. و پس از این نیز با توجه به اتصال سامانه سیمبا به اتحادیه ها، تاخیر در رسیدگی به شکایت تحت هیچ شرایطی پذیرفته نمی شود.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان، معاون نظارت و بازرسی اداره کل گیلان مسئول سامانه ۱۲۴ و ۷ اصناف رشت برگزار شد. ، با هدف تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر فعالیت ها و خدمات صنفی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا