اخبار اقتصاد ایران

حدود ۵۰ درصد اراضی مسیر ریلی رشت-آستارا آزادسازی شد

مدیر شرکت توسعه و توسعه زیرساخت حمل و نقل در گیلان:

مدیر پروژه گیلان برای ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل در گیلان ، با اشاره به برخی از نگرانی های زیست محیطی برای رهایی اراضی راه آهن رشتاراستارا ، گفت: “تاکنون ۵ ٪ از اراضی آزاد شده و ساخت و ساز با کمترین آسیب های زیست محیطی انجام شده است.”

طبق گفته های Diarmirza Mohammad Pardelnejad ، مدیر شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل در گیلان ، در گفتگو با IRNA ، راه آهن رشتاستارا به مدت ۲ کیلومتری اجرا می شود و می گوید ۵ ٪ از زمین متعلق به این پروژه است.

به گفته پردولنخاد ، پلت فرم راه آهن مذكور در حال حاضر آماده شده است و تاکنون برای آزادسازی و مالکیت زمین هزینه شده است و این پروژه اکنون از بودجه سالانه تأمین می شود.

وی گفت: برای تأمین بودجه این راه آهن ، بخشی از اعتبار از راه آهن نفت تأمین می شود و علاوه بر این ، مذاکرات با روسیه بین دو کشور امضا شده است.

مدیر شرکت توسعه و توسعه زیرساخت های حمل و نقل در گیلان ادامه داد: “این توافق بین دو کشور اگر منجر به تجارت شود و قرارداد اجرایی در ساخت این راه آهن درگیر خواهد شد.”

وی گفت: “در حال حاضر ، طبق قرارداد امضا شده با پایگاه خاتام النبیا ، زیرساخت ها ، پل ها و زمین توسط پایگاه انجام می شود ، که در حال حاضر در حال انجام است.”

Pardolnejad همچنین با پیشرفت فیزیکی بین ۵ تا ۵ ٪ به آخرین وضعیت پروژه راه آهن راشت آستارا اشاره کرد: ساخت این مسیر به مدت شش ماه پیش بینی شده است ، اما اجرای پروژه ها به بودجه مناسب و تخصیص به موقع بستگی دارد.

مدیر توسعه و توسعه زیرساخت های حمل و نقل گیلان اظهار داشت که اجرای هر پروژه مزایا و معایب خود را دارد: نقاطی که پیش بینی می شود راه آهن رشتا -ستارا یک میدان برشی باشد که هیچ مشکلی در منابع طبیعی و منابع زیست محیطی ندارد. علاوه بر این ، ساخت این پل برای بیشتر این مسیر در نظر گرفته شده است.

Pardolnejad گفت: تاکنون ، براساس قرارداد ۵ کیلومتری در راه آهن ۲ کیلومتری رشتاراستارا ، انتظار می رود با مطالعات و بررسی پل ها به ۵ کیلومتر افزایش یابد.

وی ادامه داد: فقط در رابطه با جنگل گیزوم ، یک خط فشاری بالا وجود دارد که با وزارت انرژی هماهنگ است و ساخت این مسیر به محیط و منابع طبیعی در جای دیگر آسیب نمی رساند.

با اشاره به اهمیت ساخت این پروژه برای سایر کشورها ، پردولنژاد گفت: “این راه آهن روسیه و اروپای شمالی را به جنوب ایران متصل می کند و به عنوان مثال ، هنگامی که از هند به اروپا منتقل می شود ، در زمان و هزینه ۵ ٪ صرفه جویی می شود و برای این کشور پول ایجاد می کند.”

وی خاطرنشان کرد: ساخت راه آهن های اجتماعی ، گردشگری و توسعه اقتصادی یکی از مهمترین پروژه های ریلی در کشور است که راهرو شمال-جنوب را تکمیل می کند و مزایای اقتصادی خوبی برای این کشور خواهد داشت.

گفتن است کریدور شمال-جنوب یکی از بزرگترین پروژه های ریلی در کشور است که ایران را از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و کشورهای اروپایی متصل می کند.

کریدور شمال و جنوب ، که توسط توافق نامه ۹ سپتامبر امضا شده است (۱ شهریور ۲) The governments of Iran, Russia and India are formed, now between the two countries of the Republic of Azerbaijan, Belarus, Bulgaria, Armenia, India, Iran, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Oman, Russia, Tajikistan, Turkey and Ukraine, with North and Western European, Russian Federation, Caucasus, Caucasus. مرکزی) به یکدیگر متصل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا