اخبار اقتصاد ایران

خاندوزی: دولت هیچ استقراضی از بانک مرکزی نداشته است

وزیر اقتصاد گفت: در ده ماهه سال ۹۰ هزینه دولت ۸۰ درصد هزینه پیش بینی شده در بودجه امسال بوده است و دولت تا پایان دیماه هیچ گونه استقراضی از بانک مرکزی نداشته است. سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اولویت دولت در سیاست اقتصادی خود ثبات است. […]

وزیر اقتصاد گفت: در ده ماهه سال ۹۰ هزینه دولت ۸۰ درصد هزینه پیش بینی شده در بودجه امسال بوده است و دولت تا پایان دیماه هیچ گونه استقراضی از بانک مرکزی نداشته است.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: دولت ثبات کلان اقتصادی، مهار تورم، کمک به رشد تولید، خروج از رکود اقتصادی و سرمایه گذاری منفی را در اولویت سیاست های اقتصادی خود قرار داده است. .

وی با اشاره به دیدار جمعی از فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب گفت: مهمترین عبارتی که به عنوان مسئولیت دولت در حوزه تولید مطرح شد، بحث بهبود کسب و کار و رفع موانع بود. وی همچنین تاکید کرد: در کنار سیاست کنترل نقدینگی، موضوع تامین مالی تولید نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد

قرار دهید و همزمان به جلو حرکت کنید.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به سیاست تعادل بخشی بودجه و ارائه گزارش عملکرد بودجه سال جاری تصریح کرد: در ده ماهه امسال کل دریافتی های دولت ۱۳۸۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت زمان

همانند سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و از درآمدهای دولت سهم درآمدهای جاری و پایدار و غیرنفتی به ۸۲۷ درصد رسیده است و این قسمت از درآمدها قسمت اصلی درآمدهای دولت است.

خاندوزی افزود: در ده ماهه سال ۹۰ هزینه دولت ۸۰ درصد هزینه های بودجه سال جاری بوده است و دولت تا پایان دیماه هیچ گونه استقراضی از بانک مرکزی نداشته است. علیرغم اینکه این رویه معمول دولت های گذشته بوده است. تحقق بودجه عمرانی امسال ۱۶۱ همات بوده و این میزان بودجه عمرانی ۸۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته پرداخت شده است که نشان از توجه دولت به این حوزه دارد.

به گزارش تسنیم؛ وی درباره بودجه سال آینده نیز خاطرنشان کرد: تلاش دولت این بود که با کنترل هزینه ها، کسری بودجه را کاهش دهد و اعداد درآمدی را واقعی کند. شاید بتوان اعداد درآمدی را غیرواقعی دانست، اما تلاش دولت برای تدوین بودجه واقعی و متوازن بوده است. برخی تغییرات در مجلس به تصویب ما رسیده و برخی مصوبات مجلس هدفمندی بودجه ما را مختل می کند. گاهی اوقات هزینه هایی به بودجه اضافه شده است که درآمد ثابتی ندارد و امیدواریم این ادارات به خوبی ساماندهی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا