اقتصاد جهان

خبر بد برای بایدن؛ تورم آمریکا در بدترین زمان ممکن بالا رفت

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی با اشاره به آمار تورم آمریکا نوشت: «هیچ وقت زمان مناسبی برای افزایش قیمت نیست.» شما کسی را پیدا نمی کنید که به شما بگوید از آن لذت می برید، سخت است. برای کاهش ارزش حقوق کسب شده اما اگر رئیس جمهور جو بایدن هستید، اکنون زمان بدی برای افزایش دوباره تورم است.

بر اساس گزارش اداره آمار کار که روز چهارشنبه منتشر شد، درست زمانی که بایدن پس از ماه‌ها بازخورد منفی از رای‌دهندگان شروع به کسب نمرات بهتری برای اقتصاد کرد، تورم به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده نشان داد که قیمت ها در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ تورم سالانه ۳.۱ درصد در فوریه بود.

اگرچه اقتصاد این کشور از بسیاری جهات عملکرد خوبی داشته است، بایدن متوجه می‌شود که داده‌های خوب، مهم نیست که چقدر قوی و مثبت هستند، تغییر چندانی در نحوه تفکر مردم درباره اقتصاد ایجاد نمی‌کنند.

از سوی دیگر، داده های ضعیف اقتصادی، به ویژه در مورد تورم، تقریباً به طور قطع تضمینی است که احساسات مردم در مورد اقتصاد بهبود نخواهد یافت.

اما مردم برای اطلاع از افزایش قیمت ها نیازی به تجزیه و تحلیل گزارش های تورم ماهانه ندارند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که به قیمت پمپ یا قبض خود نگاه کنند و ببینند که آیا حتی می توانند یکی از آنها را بخرند یا خیر.

پیشرفت قابل توجهی که طی دو سال گذشته در کاهش تورم از بالاترین سطح یک دهه گذشته انجام شده، کمک چندانی به آمریکایی‌های در حال مبارزه نکرده است. همه اینها به این معنی است که نرخ افزایش قیمت ها کند شده است، اما قیمت های واقعی که ما می پردازیم همچنان بالاتر از سال های گذشته است.

از زمان روی کار آمدن بایدن در سه سال پیش، قیمت ها در این کشور ۱۹ درصد افزایش یافته است. این مشکل طرفداران او را کم کرده است.

بر اساس فایل صوتی منتشر شده توسط پولیتیکو، حتی ران کلین، رئیس دفتر سابق بایدن، از او انتقاد کرد که به اندازه کافی در مورد تورم و “بیش از حد صحبت در مورد پل ها” در حالی که قیمت تخم مرغ و شیر افزایش یافته است، او انتقاد کرد.

اما بایدن در بیانیه ای در روز چهارشنبه به این انتقاد پاسخ خوش بینانه داد.

وی به موفقیت‌های قانونی و اقدامات اجرایی خود با هزینه‌های محدود به عنوان بخشی از برنامه برای بازگرداندن روند افزایشی قیمت قبل از همه‌گیری کرونا به سطوح قابل تحمل اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا