اخبار اقتصاد ایران

خبر فوری وزیر راه درباره زمان اتمام مسکن مهر :: افق میهن

وزیر راه و شهرسازی طرح مسکن مهر را تکمیل کرد مهر وی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: دولت شجاعانه دست به کار شده و در حال اتمام پروژه های نیمه تمام است.

به گزارش افق میهن، مهرداد بذرپاش با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تکمیل واحدهای مسکونی باقی مانده است، اظهار داشت: در این راستا به زودی واحدهای مسکونی باقی مانده است. مهر گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد مسکونی مهر نیمی از آن به ارث رسیده و اکنون ۱۲۴ هزار واحد از این پروژه به مردم تحویل داده شده است.

گفت می توانستیم مثل دولت قبل اهالی مسکن را صدا بزنیم مهر وی ادامه داد: اما این دولت شجاعانه دست به کار شد و در حال تکمیل پروژه های نیمه تمام طرح مسکن است. مهر بیا. رئیس جمهور شرایط را دانست و شجاعانه وارد عمل شد، اقدامی که رشد منفی مسکن را به مثبت تبدیل کرده است.

گفت که مسکن مهر تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می شود، افزود: دولت سیزدهم در تلاش است تا ارقام سرانه شهرهای جدید را تکمیل و با استاندارد به مردم تحویل دهد.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز در خصوص طرح مسکن صحبت کرد. مهر وی گفت: تاکنون ۱۲۴ هزار واحد در کل کشور به بهره برداری رسیده است که به مردم قول می دهیم تا پایان سال آینده (۱۴۰۳) کل پرونده مسکن تکمیل شود. مهر در شهرهای مختلف بسته شود

وی با بیان اینکه توسعه فیزیکی ۶۸ هزار واحد مسکونی است مهر به ۷۵ درصد رسیده است افزود: ۳۰ هزار واحد مسکونی مهر آنها مشکلات حقوقی و تعاونی دارند که از طریق وزارت تعاون و سازمان اراضی ملی در صدد رفع آن هستیم.

وی گفت: دلیل اصلی آن عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکونی است مهر این است که دولت در گذشته نقش پیمانکار را در پروژه های مسکونی ایفا می کرد و این دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بود. اگر مردم خودشان کارفرما شوند و بتوانیم از ظرفیت های مردمی سازی استفاده کنیم، سرعت اجرای پروژه ها دو برابر می شود و در این بخش، دولت باید نظارت بر پروژه ها را بر عهده بگیرد تا سرعت اجرا افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا