ترندهای روز

خدمات خودروی ویژه در لاس‌وگاس‌؛ اتومبیل با راننده از راه دور به سراغ شما می‌آید و به مقصد می‌رساند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

Vay، استارت آپ آلمانی رانندگی از راه دور، روز چهارشنبه، ۱۷ ژانویه، اعلام کرد که اولین سرویس تجاری خود را در لاس وگاس راه اندازی کرده است، جایی که یک راننده از راه دور ماشین های اجاره ای برقی را برای مدت کوتاهی رانندگی می کند. تحویل مشتریان می دهد و پس از پایان مدت اجاره تحویل می گیرد.

این سرویس در حال حاضر در اطراف دانشگاه نوادا، لاس وگاس و منطقه هنری شهر در دسترس است و ماشین به صورت دقیقه ای اجاره می شود. برخلاف وسایل نقلیه خودران، این خودروها به یک راننده واقعی از راه دور متکی هستند.

کالب وارنر، مدیر عامل شرکت وی در ایالات متحده، توضیح می دهد: “شما می توانید یک دکمه را فشار دهید و ظرف چند دقیقه خودرو به شما تحویل داده شود.”

وی می افزاید: خودروی بدون راننده به متقاضی تحویل داده می شود، متقاضی سوار خودرو می شود و خودرو به هر کجا که بخواهد رانده می شود، خواه چند دقیقه، چند ساعت یا حتی بیشتر، سپس زمانی که متقاضی باشد. تمام شد، دکمه را فشار داد، راننده از راه دور ماشین را از مشتری اول پس گرفت و به کاربر بعدی تحویل داد.”

«وی» تاکنون حدود ۱۱۰ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند شرکت سوئدی Kinvik and Koto و شرکت فرانسوی Eurazio دریافت کرده است. این شرکت آزمایش هایی را در جاده های اروپا و ایالات متحده با رانندگان از راه دور انجام داده است.

توماس فون دروهه، مدیرعامل Vee به رویترز گفت که این استارت آپ به مرور زمان و با یادگیری از دوربین های وسایل نقلیه، ویژگی های خودران را به تدریج معرفی خواهد کرد.

او معتقد است که این شرکت می تواند خودروهای خودران را در آینده بسیار ارزان تر از فناوری «لیدار و رادار» که توسط اکثر توسعه دهندگان خودروهای خودران استفاده می شود، ارائه دهد.

وی افزود: ما شاهد یک یا دو دهه تعامل انسان و ماشین خواهیم بود که در آن رانندگی خودران نقشی را ایفا می کند که در دسترس باشد و آماده استقرار باشد و سپس نقش دیگر همیشه توسط یک راننده از راه دور بازی می شود. »

او معتقد است که می توان از این استارتاپ در موقعیت های مختلف رانندگی «به طور گسترده استفاده کرد».

“اگر هر وسیله نقلیه ای که از خط تولید خارج می شود مجهز به رانندگی از راه دور باشد، می توانید یک نیروی از راه دور داشته باشید که مثلا ماشین شما را پارک کند یا مثلاً اگر مست شدید، می توانید از این نیرو بخواهید ماشین شما را رانندگی کند. فون دروهه افزود. او را به خانه هدایت کن.”

Vee در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و در برلین آلمان مستقر است و پنج سال را صرف توسعه فناوری رانندگی از راه دور خود کرده است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا