طلا و ارز

خیز قیمت طلای جهانی







قیمت طلا در روز دوشنبه (۱۳ مه) در حالی افزایش یافت که آمار ضعیف اشتغال آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۶۱ دلار و ۶۹ سنت رسید. قیمت فلزات گرانبها در روز جمعه به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

داده‌های هفته گذشته نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، بیش از حد انتظار افزایش یافته است، که نشان می‌دهد بازار کار به طور پیوسته در حال کاهش است. بازارهای مالی انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر روند کاهشی خود را آغاز کند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر اطلاعات شاخص قیمت تولید کننده و شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا هستند که این هفته منتشر می شود. هر دو می توانند تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا و نقره داشته باشند.

به گزارش رویترز، قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه آوریل برای سومین ماه متوالی افزایش یافت در حالی که قیمت‌های تولیدکننده کاهش یافت و به بهبود تقاضای داخلی اشاره کرد زیرا پکن در تلاش‌های خود برای تحریک اقتصاد با چالش‌ها مقابله می‌کند.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۰ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۹۱.۵۳ دلار و پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۷۱ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا