ترندهای روز

دانشمندان با تکنیک «مولکول‌های ارتعاشی» موفق به نابودی ۹۹ درصد از سلول‌های سرطانی شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دانشمندان آمریکایی در مراحل اولیه تحقیقات خود بر روی تکنیک “مولکول های ارتعاشی” موفق شدند ۹۹ درصد از سلول های ملانوما را که نوعی سرطان پوست است، در آزمایشگاه از بین ببرند.

ارتعاش مولکول ها در این روش با استفاده از نور مادون قرمز انجام می شود. محققان دریافتند که این روش تحریک مولکول ها در برابر کشت سلولی ملانوما موثر است.

پس از استفاده از این روش چیزی به نام پلاسمون تشکیل می شود که مانند نوسان سریع الکترون ها در مولکول مانند عقب و جلو امواج دریا است. این پدیده باعث پاره شدن غشای سلول های سرطانی می شود.

سیسرون آیالا-اورزکو، محقق دانشگاه رایس در ایالات متحده و نویسنده اصلی نتایج، در گفتگو با یورونیوز توضیح داد: “ارتعاش فعال شده توسط نور نزدیک به فروسرخ هر چیزی است که توسط یک مولکول احاطه شده باشد، در این مورد، یک سلول سرطانی است، از بین می‌برد.»

وی افزود: اگرچه این روش در آزمایشات آزمایشگاهی روی موش بسیار موثر بود، اما تجویز فوری آن در انسان به دلیل نگرانی های موجود در مورد عوارض آن امکان پذیر نیست و به همین دلیل احتمالاً کاربرد آن زمان بر خواهد بود.

دانشمندان امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند به مشکل مقاوم شدن سلول های سرطانی در برابر داروهای شیمیایی موجود که درمان این بیماری را دشوار می کند پایان دهند.

یافته های این تحقیق در ماه دسامبر در مجله علمی Nature Chemistry منتشر شد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا