اخبار اقتصاد ایران

درآمد ۴ میلیارد تومانی سبزیجات برگی و غده‌ای برای کشاورزان گیلانی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد:

ابراهیم اکبرزاده اظهار داشت: کشت سبزیجات برگی و غده ای در سطح ۱۴ هزار هکتار از شالیزارهای استان به عنوان کشت دوم انجام شده است و پیش بینی می شود در پایان برنامه ۱۳۰ هزار تن سبزی برگی و غده ای انجام شود. با ارزش اقتصادی ۴.۲ میلیارد تومان برداشت می شود. .

افق میهن، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: سبزی های برگی و غده ای در سطح ۱۴ هزار هکتار از شالیزارهای استان به عنوان کشت دوم کشت می شود که پیش بینی می شود در پایان کشت شود. بر اساس این طرح، میزان سبزیجات برگی و غده ای ۱۳۰ هزار تن خواهد بود. با ارزش اقتصادی ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برداشت می شود.

ابراهیم اکبرزاده با اشاره به اینکه عمده مصرف سبزی های برگی و غده ای تولیدی کشاورزان گیلانی در داخل استان بوده و مازاد آن به خارج از استان ارسال می شود، خاطرنشان کرد: این سبزی ها به صورت عمده مصرف می کنند.

وی افزود: دومین کاشت در شالیزارها در نیمه دوم سال پس از برداشت برنج توسط کشاورزان استان انجام شد و اجرای طرح منجر به تولید محصولات مختلف در مزارع و به عنوان یک فعالیت اقتصادی شد. در نیمه دوم سال نقش بسزایی در اقتصاد خانوارهای روستایی داشت. و پایداری کشت اول را دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان یادآور شد: کشت محصولات زراعی دوم در گیلان از شهریور یک ماه پس از برداشت برنج آغاز شده و محصولات مختلف از جمله راتون، سبزیجات برگی و غده ای، گیاهان علوفه ای، لوبیا سبز و لوبیا برکت از عمده ترین محصولات کشت دوم در استان هستند.

اکبرزاده گفت: امسال ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا