بانک و بیمه

درخواست صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی با طرح «ریال برون مرزی» حل می‌شود

به گزارش افق میهن، محمدرضا فرزین عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج این جلسه افزود: این موضوع یکی از درخواست های تجار مشهدی بود. برای صادرات.» افغانستان که با اجرای طرح ریالی فراساحلی اجرا شد. پاسخ داده شده است و تجار می توانند برای صادرات به جای ارز از ریال خارجی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آیین نامه سامانه ریالی فرامرزی در بانک مرکزی تدوین شده و تاکنون یکی دو بانک اجرای این سامانه را آغاز کرده اند و به زودی در تمامی بانک های کشور عملیاتی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سایر توافقات انجام شده در این جلسه گفت: به هر حال وظایف این بانک در خصوص خدمات ازدواج و زایمان تا پایان سال به طور کامل اجرا می شود و سیستم بانکی هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. از آنجایی که در نوبت است این تسهیلات در خراسان رضوی متقاضیان زیادی دارد، تصمیم گرفته شد که تعداد متقاضیان در صف کاهش یابد و تسهیلات به همه پرداخت شود.

فرزین افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، تعیین وثیقه بالا از سوی برخی روسای بانک ها برای تسهیلات خرد بود.

وی با اشاره به توانایی بالای خراسان رضوی در جذب سرمایه گذار خارجی گفت: با مسئولان خراسان رضوی برای تسهیل شرایط جذب سرمایه گذار خارجی و نرخ سود توافقاتی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نیز در حاشیه این جلسه گفت: بر اساس ابلاغیه شورای هماهنگی بانک های استان از ۲۲ هزار بانک استان ۱۰ نفر هستند. مردم خراسان رضوی که بالاترین رتبه را نسبت به سایر استان ها دارد در انتهای رتبه ها تسهیلات ازدواج در انتظار است.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر افزود: بر اساس برآورد کارشناسان بانکی، با صدور وام ۴۰ هزار میلیارد ریالی، امکان اسکان تمامی متقاضیان در مجموعه تسهیلات وجود دارد. رئیس کل بانک مرکزی در سفر به مشهد مقدس گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات ازدواج در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا