اقتصاد جهان

درخواست کارمندان آمازون آمریکا برای لغو قرارداد با اسرائیل

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از واشنگتن پست، بیش از ۱۷۰۰ کارمند آمازون روز جمعه با ارسال طوماری به اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت آمریکایی، از آمازون خواستند “تمام قراردادهای خود را با ارتش اسرائیل فسخ کند.”

آنها همچنین خواستار “آتش بس فوری، دائمی و پایدار” بین اسرائیل و حماس شدند.

کارکنان آمازون در این طومار تاکید کردند که این فروشگاه اینترنتی با ارائه خدمات رایانش ابری به بخش عمومی رژیم صهیونیستی، توانایی ارتش این رژیم را در قابلیت‌های هوش مصنوعی، نظارت و جاسوسی که برای سرکوب فعالان فلسطینی و محاصره وحشیانه غزه استفاده می‌شود، افزایش می‌دهد. استفاده می شود. .

بسیاری از کارکنان آمازون نیز روز چهارشنبه در ۲۰ شهر آمریکا گرد هم آمدند تا روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین را جشن بگیرند و فشار بر این شرکت را برای فسخ قرارداد با ارتش اسرائیل افزایش دهند.

این حادثه پس از هفته ها تنش بین کارمندان آمازون رخ داد. گروهی از کارکنان این شرکت مدیریت را برای فسخ قرارداد رایانش ابری با رژیم اسرائیل و حمایت از کارمندان فلسطینی تحت فشار قرار داده اند و برخی از کارکنان آن در تل آویو خواستار حمایت از اسرائیل شده اند.

زمانی که اسرائیل حدود هشت هفته پیش بمباران غزه را آغاز کرد، کمپین دو ساله علیه قرارداد گوگل و آمازون با رژیم صهیونیستی دوباره قوت گرفت.

اگرچه تنها بخش کوچکی از کل نیروی کار آمازون که بیش از یک میلیون نفر را تشکیل می‌دهد، کارمندان می‌گویند که حمایت شرکت‌های آمریکایی از فلسطین با توجه به روابط تجاری قوی بین صنعت فناوری این کشور و اسرائیل، نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی است.

این اعتراضات بخشی از روند گسترده‌تری در میان آمریکایی‌هایی است که به طور فزاینده‌ای خواستار تلاش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن برای پایان دادن به جنگ در غزه هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا