اخبار بورس

در سال ۱۴۰۲ کدام نماد‌ها و صنایع و عرضه اولیه‌ها بیشترین بازدهی را داشتند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر سال ۱۴۰۲ شاخص کل بورس چهار ماه صعودی و ۸ ماه نزولی را پشت سر گذاشت و در نهایت سال را نزدیک به ۲.۲ میلیون واحد به پایان رساند. در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای سال ۲.۳ میلیون واحد بود، در پایان سال ۱۴۰۲ در محدوده ۲ میلیون تا ۱۹۵۰۰۰ واحد قرار داشت. اما سال ۱۴۰۲ پر فراز و نشیب بود.

در پایان سال ۱۴۰۲، شاخص کل ۲۳۴۶۳۵ واحد کمتر از سطح نهایی سال ۱۴۰۱ بود و رشد ۱۱.۹ درصدی را به ثبت رساند. بنابراین می توان گفت میانگین بازدهی بورس در سال گذشته ۱۱.۹ درصد بوده است. شاخص تراز در پایان سال با ۲۶.۸ درصد افزایش نسبت به عدد ۱۴۰۱، ۱۵۷ هزار و ۳۲۶ واحد کاهش یافت. در عین حال سال ۱۴۰۲ را با بازدهی مثبت ۱۲ درصدی شاخص به پایان رساندیم. امسال یکی از بدترین سال های بازار سهام در دهه گذشته بود.

کدام نمادها بیشترین بازدهی را داشتند؟

بررسی عملکرد نمادهای سهام در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که پنج نماد وجود دارد خبانیان، آبین، فنفت، وزمین و قنگش بزرگترین تخفیف از جمله نمادهای بورسی را ثبت کرده اند.

خبانیان سال گذشته با افت ۶۳ درصدی به قیمت ۳۲۰ تومان رسید. آبنین نیز در سال ۱۴۰۲ با کاهش ۵۵ درصدی به قیمت ۳۴۵ تومان رسید.

فنفت با افت ۵۳ درصدی و وزمین با ۵۲ درصد کاهش به قیمت یک میلیون و ۵۲۳ هزار تومان و ۳۳۰ هزار تومان رسید. قنگاش در نهایت با افت ۵۱ درصدی به ارزش ۱۴ هزار و ۴۸۰ تومان رسید. تجارت نیوز

بیشترین و کمترین بهره وری صنایع

در ۱۲ ماهه شاخص محصولات چرمی با رشد بیش از ۸۰ درصدی بیشترین بازدهی خود را به ثبت رساند. شاخص لاستیک نیز با بازدهی ۷۷ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. اما رتبه سوم را شاخص خرده فروشی با بازدهی بالای ۷۰ درصد به خود اختصاص داد.

در این ۱۲ ماه، شاخص بازارهای مالی با افت بیش از ۲۲ درصدی، بیشترین کاهش را به خود اختصاص داد، شاخص اطلاعات و ارتباطات با افت ۱۵ درصدی در جایگاه دوم و در نهایت شاخص محصولات کاغذی با بازدهی منفی در جایگاه سوم قرار گرفت. ۱۲ درصد تبادل ۲۴

بالاترین و کمترین بازده مراقبت های اولیه

برخی از نکات مهم در مورد تحویل اولیه ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

میانگین بازده مراقبت های اولیه از روز زایمان تا پایان سال ۴۴ درصد بوده است.

تا امروز ۱۵ عرضه اولیه (۷۵ درصد) سودآور و ۵ عرضه اولیه (۲۵ درصد) زیان ده بوده است.

بهترین بازده اولیه در سال ۱۴۰۲ مربوط به کرومیت بدون نسخه کارایی ۳۵۵ درصدی بود.

بدترین بازگشت IPO در سال ۱۴۰۲ مربوط به توسعه چگونه است؟ بدون نسخه بازده منفی ۱۳ درصدی بود.

میانگین بازدهی نمادهای عرضه شده اولیه در بورس ۲۹ درصد و میانگین بازدهی اوراق در فرابورس ۴۸ درصد بوده است.

در سال ۱۴۰۱ متوسط ​​بازدهی IPOها از روز انتشار تا پایان سال ۵۵ درصد بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ این مقدار به ۴۴ درصد کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا