ورزشی

دلواپسان می‌خواهند به بهانه جیمی‌جامپ یک دختر ورود زنان به استادیوم را ممنوع کنند/ انگار به خاطر حادثه رانندگی صنایع خودروسازی تعطیل شود!

ماجرا از این قرار است که بعد از بازی استقلال مقابل تیم آلومینیوم در شهر اراک، یکی از دختران استقلالی در نقش جیمی جامپ ظاهر شد و برای دیدار با کاپیتان این تیم، سید حسین حسینی به میدان رفت. حضور این دختر با تیپ خاص باعث شد تا ماموران یگان ویژه با وی برخورد کنند اما حسینی مانع از این کار شد. اقدامی شبیه رفتار همه بازیکنان بزرگ دنیا که وقتی جیمی جامپ به ملاقات آنها می آید، جلوی برخورد قهرآمیز نیروهای پلیس مستقر در استادیوم را می گیرند و سعی می کنند موضوع را مسالمت آمیز حل کنند، زیرا بالاخره آن شخص طرفدار است و به عشق فوتبال آنجاست. آمده است و فوتبالیست ها به خوبی می دانند که هر چه دارند از محبت هواداران است.

اما ممانعت حسینی از زورگیری نیروی انتظامی ورزشگاه با این دختر که با برخورد فیزیکی حسینی و هوادار همراه بود باعث درگیری کوچکی بین پلیس و کاپیتان استقلال شد که پس از یک دقیقه حل شد. اما نکته جالب اینجاست که قبل از اظهارات احتمالی نیروی انتظامی یا باشگاه استقلال یا حتی خود بازیکن که طرفین این حاشیه بودند، برخی از دلواپسان موضوع را بزرگ کرده و احتمال ممنوعیت مجدد ورود بانوان به ورزشگاه را مطرح کردند. گویا این دسته از مردم نیز از این ظرفیت کم و کم و دور از میدان رقابت که مختص بانوان است ناراحت بودند و به دنبال فرصتی برای جمع آوری این آشفتگی بودند. این افراد مدعی شدند که اقدام سید حسین حسینی باعث تضعیف جایگاه نیروی انتظامی شده و حضور آن دختر مستقل زنان را برای حضور در ورزشگاه مردد می کند!

بحثی درباره ممنوعیت ورود مجدد زنان به ورزشگاه ها وجود ندارد. همه می دانند که این اقدام نه به خاطر درخواست مردم و اهالی فوتبال بلکه به دلیل فشار فیفا بوده است. پس اگر مدیران فدراسیون یا حتی مقامات بالاتری که چند ماه پیش با اینفانتینو ملاقات کردند، می توانند رضایت مسئولان فیفا را جلب کنند، خدا را شکر!

در مورد تضعیف جایگاه پلیس نیز لازم به ذکر است که ابتدا همانطور که گفته شد بهتر است عکس العمل خود نیروی انتظامی را مشاهده کنید چرا که شاید خودشان هم باور ندارند که جایگاهشان تضعیف شده است. و ثانیاً باید به این موضوع توجه داشت که قطعاً جایگاه نیروی انتظامی بالاتر از اینهاست که با برخورد چند ثانیه ای یا گپ زدن بازیکنان و کادر فنی با دستور دهندگان ورزشگاه تضعیف شود. تقریباً در فوتبال ایران یک روتین است.

اما جیمی جامپ باقی می ماند. در تمام دنیا ورود به زمین به عنوان جیمی جامپ به خصوص در حین بازی ممنوع است و قوانین خاصی در مورد نحوه برخورد با آن شخص وجود دارد. ممنوعیت ورود به ورزشگاه یکی از رایج ترین مجازات هاست، اما در هیچ کجای دنیا خبری از لباس و جنسیت جیمی جامپ نیست. مثلاً نگفتند که اگر جیمی جامپ دختر یا پسر باشد یا لباس خاصی بپوشد، نوع برخورد تغییر می کند. ما این را نوشتیم زیرا افراد ذینفع ادعا کردند که باید طبق قوانینی که در همه جای دنیا وجود دارد با آن برخورد می شد. دوستان! قوانین دنیا اینگونه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا