اخبار بورس

دلیل افت فاحش فروش شرکت در دو ماه ابتدایی پائیز چیست؟

آیا او در خطر کمبود نقدینگی و بحران مالی است؟

ماهیت فعالیت شرکت از ابتدای تاسیس تا سال ۲۰۱۹ چیست؟

شرکت مبین وان کیش از ابتدای فعالیت خود در سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۷ منابع درآمدی خود را عمدتاً از خدمات ارزش افزوده در بسترهای تلفن همراه و تلفن ثابت با همکاری شرکت‌های ارتباطات سیار ایران و شرکت‌های مخابراتی ایران به دست آورده است. به تصمیم وزارت ارتباطات در خرداد سال ۲۰۱۹ طبق معمول تا حد زیادی متوقف شد و تیم مدیریت را برای ایجاد درآمد با چالش مواجه کرد.

با توجه به تغییر قوانین و مقررات ارتباطات در سال ۲۰۱۹، استراتژی مدیریت چیست؟

از آنجایی که این اتفاق احتمالی توسط مدیریت شرکت پیش بینی شده بود، شرکت سعی کرد با سرمایه گذاری در شرکت از کاهش منابع ورودی جلوگیری کند تا بستر درآمدی جدید ایجاد کند و نقدینگی را از محل افزایش سرمایه و تسهیلات و غیره تزریق کند. جدید می تواند چشم انداز آینده را شکل دهد. در همین راستا در سال های اخیر مدیریت شرکت برنامه ریزی کرده است تا از طریق سرمایه گذاری های کلان در درآمد حاصل از تراکنش های POS، سود حاصل از فروش بسته های شارژ و اینترنت، افزایش حجم فروش انواع پیامک و غیره، درآمد و سود خود را افزایش دهد. .

دلیل کاهش شدید فروش این شرکت است مهر و آبان؟

گزارش فعالیت ماهانه شرکت در ماهها مهر و آبان در عین حال، گفته می شود که آمار و ارقام مندرج در آن حاکی از کاهش بسیار چشمگیر فروش شرکت در دو ماهه اول پاییز است.

دلیل این کاهش عظیم؛ انعقاد قرارداد ارائه خدمات شارژ و شارژ تلفن همراه شرکت با تامین کنندگان و بانک اختازنوین (به عنوان خریدار) در تاریخ ۳۱/۰۶/۱۳۰۲ صورت گرفت که عمده گردش مالی شرکت در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده است. .

  • با توجه به اینکه مدیریت می بایست نسبت به موضوع فسخ قرارداد مذکور و حساسیت آن از نظر مشارکت در منابع درآمدی شرکت آگاهی می داشت، برنامه ریزی های لازم و تصمیمات مناسب را در این زمینه اتخاذ می کرد.
  • حال اگر سیاست شرکت حفظ درآمد این خط خدماتی است، باید قراردادهای جدید یا موقعیت های مناسب جایگزین منابع درآمدی ارائه دهد تا سطح فروش شرکت کاهش پیدا نکند.
  • و اگر سیاست شرکت کم‌اهمیت جلوه دادن فعالیت‌های این شعبه و تمرکز بر شاخه‌های جدید دیگر بود، باید این فعالیت از ماه‌ها قبل توسط مدیریت بازنگری می‌شد و روند جایگزینی آن در زمان مناسب اجرا می‌شد تا منابع درآمدی شرکت آسیبی ندیده و سطح فروش شرکت حفظ می شود
  • پس از گذشت دو ماه از این کاهش قابل توجه در فروش، شرکت هنوز نتوانسته منابع درآمدی جایگزین برای جلوگیری از کاهش فروش پیدا کند. جای بسی تعجب است که در صورت تداوم این رویه تاثیر این مشکل بر کمبود نقدینگی و منابع مالی شرکت در ماه های آینده بیش از پیش نمایان خواهد شد.

ایده های مدیریت شرکت چقدر موفق بود؟

به دلیل عدم تنوع منابع درآمدی شرکت و وابستگی به تصمیمات وزارت ارتباطات، این شرکت پس از چندین سال سرمایه گذاری و برنامه ریزی نتوانسته به حاشیه سود مطلوب و درآمد پایدار دست یابد. در این راستا این شرکت در نظر دارد برای ایجاد هلدینگ مبین وان کیش از نظر نوع فعالیت به سرمایه گذاری روی بیاورد. این اولین گام این برنامه در سال ۱۳۹۸ با فروش ساختمان مرکزی دفتر تهران و تبدیل آن به سرمایه گذاری در سهام شرکت بود. “آسیاتک” توسط مدیریت حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا