ورزشی

رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

در دومین شب از دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند تا سرنوشت تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شود. در این دیدار که رئال مادرید زودهنگام توسط رودریگو به گل رسید، سعی کرد با ارائه نمایشی تدافعی، تمام روزنه ها را به روی شاگردان پپ گواردیولا ببندد.

شاگردان آنچلوتی در این امر موفق بودند تا اینکه در دقیقه ۷۶ کوین دی بروین موفق شد گل تساوی را وارد دروازه تیم اسپانیا کند.

این دیدار در نهایت در دقیقه ۹۰ با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید و با توجه به تساوی ۳-۳ دو تیم در بازی رفت، بازی به وقت اضافه کشیده شد. اگرچه اگر گل خورده در خانه حریف طبق قانون چند سال قبل محاسبه می شد، سیتی به لطف ۳ گل زده در سانتیاگو برنابئو می توانست به مرحله بعد صعود کند، اما با توجه به تغییر قوانین یوفا، این قانون دیگر اعمال نمی شود.

آبی پوشان سیتی در دو ۱۵ دقیقه وقت اضافه فرصت داشتند تا دروازه حریف نامدار خود را باز کنند اما در نهایت بازی با همان تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف را مشخص کند. صعود تیم به مرحله نیمه نهایی رئال مادرید در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ حریف خود را شکست داد و در نهایت عنوان آخرین تیم را در میان ۴ باشگاه حاضر در مرحله نیمه نهایی رقابت های امسال به دست آورد.

بازگشت بایرن به نیمه نهایی

در دیگر بازی چهارشنبه شب دو تیم بایرن مونیخ و آرسنال در ورزشگاه آلیانز آرنا مونیخ به مصاف یکدیگر رفتند. بازی رفت این دو تیم در انگلیس با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و برنده بازی برگشت می تواند به مرحله بعد صعود کند. در این دیدار مونیخی ها توانستند بهتر از حریف جوان خود ظاهر شوند و در دقیقه ۶۳ با ضربه یاشوا کیمیش موفق شدند دروازه آرسنال را باز کنند.

در دقایق بعدی این دیدار، لندنی ها تلاش زیادی برای جبران تک گل داشتند اما در نهایت همه این تلاش ها بی نتیجه ماند تا بایرن بار دیگر به نیمه نهایی صعود کند و فوتبالدوستان بار دیگر شاهد بازی کلاسیک بایرن و رئال مادرید. آنها در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها حضور خواهند داشت.

در آن سوی جدول، پاری سن ژرمن فرانسه و بروسیا دورتموند آلمان که در مرحله یک چهارم نهایی توانستند بارسلونا و اتلتیکو مادرید را شکست دهند، یک بازی دیگر از این مرحله را برگزار می کنند تا فینالیست های رقابت های امسال مشخص شوند. .

در مرحله گروهی دورتموند و پاری سن ژرمن با میلان و نیوکاسل در گروه مرگ قرار گرفتند و تا روز آخر مشخص نبود کدام یک از تیم ها صعود می کنند اما پیروزی میلان مقابل نیوکاسل در انگلیس این شانس را به پاریس داد. برای رسیدن به مرحله بعدی .

فینال لیگ قهرمانان اروپا امسال در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می شود و از بین چهار تیم حاضر در نیمه نهایی هیچ تیم انگلیسی حضور ندارد و آلمان دو نماینده خواهد داشت و اسپانیا و فرانسه تلاش خواهند کرد. هر کدام با یک نماینده قهرمان جام شوند. به خانه ببر

تیم های لیگ برتر انگلیس در سال های اخیر با سرمایه گذاری های کلان و خرید بازیکنان با قیمت های بسیار بالا از سایر لیگ های فوتبال اروپا پیشی گرفته اند و شرایط اقتصادی سختی را برای سایر تیم های اروپایی ایجاد کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا