اخبار بورس

رایج‌ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی افراد چیست؟

این گزارش بر اساس داده های نظرسنجی جهانی از Natix 2022 و بر اساس شهادت ۲۷۰۰ متخصص مالی در ۱۶ کشور مختلف، رایج ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی را بررسی می کند.

چیزی را گزارش کنید افق میهن به نقل از visualcapitalist; نمودار بالا بر اساس داده های نظرسنجی جهانی Natix 2022 است که از ۲۷۰۰ متخصص مالی در ۱۶ کشور بین مارس تا آوریل ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار گرفت.

رایج ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی چیست؟

رایج ترین اشتباهات دوران بازنشستگی

کارشناسان می‌گویند رایج‌ترین اشتباهات برنامه‌ریزی بازنشستگی، زمان‌بندی هستند، مانند پس‌انداز بیش از حد یا عدم درک اینکه چگونه تورم می‌تواند در طول زمان بر یک سبد سهام تأثیر بگذارد.

رایج ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی چیست؟

“اشتباه شماره یک”
به گفته ۴۹ درصد از برنامه ریزان مالی، آنها تأثیر قابل توجه تورم بر ارزش پس انداز بازنشستگی را دست کم می گیرند.
“اشتباه شماره ۲”
اکنون ۴۶ درصد از مشاوران، دست کم گرفتن امید به زندگی را دومین اشتباه رایج در دوران بازنشستگی می دانند. هرچه بیشتر زندگی کنید، پس‌اندازهای بازنشستگی بیشتری را برای افزایش درآمدتان کنار بگذارید، و این شامل هزینه‌های پزشکی مربوط به سن نمی‌شود، که ۳۹ درصد مشاوران از آن به عنوان یکی دیگر از اشتباهات رایج برنامه‌ریزی بازنشستگی یاد می‌کنند و در رتبه ششم قرار دارند. فهرست
“اشتباه شماره ۳”
سایر اشتباهات عمده بازنشستگی شامل برنامه ریزی سرمایه گذاری، از جمله برآورد بیش از حد سود سرمایه (۴۲ درصد)، سرمایه گذاری بیش از حد محافظه کارانه (۴۱ درصد) و تعیین انتظارات بازده غیر واقعی (۴۰ درصد) است.

از سوی دیگر به گفته کارشناسان مالی ۲۱ درصد بازنشستگان بیش از حد سرمایه گذاری دارند. اگرچه سرمایه گذاری های جسورانه می تواند بسیار سودمند باشد، به خصوص در سال های اولیه زندگی، اما می تواند منجر به مشکلات بزرگی در زندگی بعدی شود. این به این دلیل است که بازنشستگان بعدی به پول نقد نیاز خواهند داشت و به پس انداز خود برای تامین هزینه های زندگی خود دسترسی خواهند داشت. اگر پرتفوی ناپایدار یا فاقد تنوع باشد، جبران زیان های کوتاه مدت یا ناگهانی دشوار خواهد بود.

در ادامه این گزارش در سایت رسمی ناتیکسیس؛ کشورهای برتر را از نظر امنیت بازنشستگی دسته بندی کرده است.

رایج ترین اشتباهات برنامه ریزی بازنشستگی چیست؟

نروژ، سوئیس و ایسلند سه کشور برتر این فهرست هستند که در بین ۱۰ کشور برتر انتخاب شده در سال ۲۰۲۲ قرار دارند. اما در ۱۰ سال ایرلند، نیوزیلند و لزلند قرار گرفتند.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، تورم، نرخ بهره و درآمد دو ریسک مهم در دوران بازنشستگی هستند. در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.
تورم
افزایش سریع هزینه ها می تواند با تضعیف قدرت خرید، امنیت مالی بازنشستگان را تهدید جدی کند. بازنشستگان درد تورم را در پمپ بنزین بویژه در صف چک خواربار احساس می کنند. برای افرادی که درآمد ثابت دارند، ۳۰۰۰ دلار اضافی برای مواد غذایی و سوخت می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی داشته باشد.
نرخ بهره و درآمد
روشی که نرخ بهره بر برنامه‌های بازنشستگی تأثیر می‌گذارد این است که افزایش نرخ‌های بهره نوسانات کوتاه‌مدت بازار را ایجاد می‌کند که می‌تواند امنیت بازنشستگی را تهدید کند. با این حال، در بلندمدت، نرخ بهره بالاتر فرصتی را برای کسب درآمد بیشتر در آینده فراهم می کند.

خلاصه این گزارش را می توانید با کلیک بر روی این قسمت مطالعه کنید

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا