فناوری

ربات‌های کمک‌رسان به بیماران در بیمارستان‌ها مستقر می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

العربیه: هشت ربات طراحی شده توسط شرکت فناوری Pal Robotics برای کمک به بیماران در بیمارستان ها اخیراً توسط تیمی از محققان از چندین دانشگاه در اروپا و خاورمیانه مورد آزمایش قرار گرفتند و با موفقیت این آزمایش را پشت سر گذاشتند که باعث شد روبات ها برای استقرار در بیمارستان ها آماده شوند. .

این روبات ها که «ربات های کمکی اجتماعی در مراقبت های بهداشتی سالمندان» یا به اختصار «SPRING» نامیده می شوند، برای مراقبت از بیماران مسن و کاهش اضطراب آنها در بیمارستان طراحی شده اند و در عین حال بار کارکنان پرستاری را در محیط های شلوغ کاهش می دهند. را می توان کاهش داد.

الیور لمون، استاد هوش مصنوعی و یکی از مدیران پروژه، گفت: “ما معتقدیم که پروژه بهار نقطه عطفی در توسعه روباتیک تعاملی است.” ما به دستاوردهای خود افتخار می کنیم و در عین حال چالش های هیجان انگیز پیش رو را اذعان می کنیم. “

نتایج آزمایش‌های میدانی انجام‌شده در بیمارستانی در پاریس نشان داد که این روبات‌ها می‌توانند کارهای معمولی مانند خوشامدگویی به بیماران، دادن دستورالعمل‌ها و پاسخ به سؤالات را انجام دهند. آنها همچنین قادر به درک مکالمات گروهی و تسهیل کمک بر اساس آنچه که بیماران از آنها می خواستند، بودند. استفاده از ربات ها همچنین میزان تماس فیزیکی کارکنان مراقبت های بهداشتی با بیماران را کاهش داد که می تواند به کاهش شیوع عفونت در بیمارستان ها کمک کند.

پروژه بهار تقریباً چهار سال و نیم پیش توسط شرکت Horizon 2020 آغاز شد و توسط یک طرح تحقیقاتی و نوآوری اتحادیه اروپا تأمین مالی می شود. توسعه ربات‌های پروژه Spring با پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ صورت گرفته امکان‌پذیر شد. این همان نوع فناوری هوش مصنوعی پشت ChatGPT است.

لیمون گفت: «دیدگاه روبات‌هایی که به‌طور یکپارچه با کارکنان بیمارستان کار می‌کنند تا تجربه بیمار را بهبود بخشند، اکنون بیش از هر زمان دیگری نزدیک‌تر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا