بانک و بیمه

رشد ۹ درصدی شاخص بیمه و عبور از سقف ۱۱۰ هزار واحدی

هادی بهرامی; بازار: با تلاش شرکت های بیمه، اقتصاد فرد و به طور کلی اقتصاد کشور آسیبی نمی بیند. همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. در زیر نگاهی داریم به گزارش های هفته گذشته و تحلیل روند صنعت بیمه.

گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بیمه بورس در حالی هفته گذشته را با رشد ۹ درصدی به پایان رساند که با توجه به جو عمومی بورس در روزهای اخیر و در پی تنش ها، اکثر سهام بیمه ای با روند مثبت معامله شدند. این شاخص در ابتدای هفته گذشته ۱۰۲ هزار واحد بود و در پایان معاملات هفته به رقم ۱۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد رسید. شاخص کل بورس با رشد ۴.۵ درصدی از ۲ میلیون و ۲۰۳ هزار واحد به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۵.۵ درصدی از محدوده ۷۲۳ هزار واحدی به رقم ۷۶۳ هزار واحد رسید. این نشان می دهد که ۹۹ درصد شاخص ها دارای روابط نوسانی و زنجیره ای با یکدیگر هستند.

شاخص صنعت بیمه در بورس هفته گذشته با افزایش ۹ درصدی به پایان رسید و در حال حاضر قوی ترین قعر شاخص در محدوده ۹۲ هزار واحدی قرار دارد که در کوتاه مدت نیز حمایت ۱۰۰ هزار واحدی را حفظ کرده و در سطح استان تثبیت می شود. حمایت از ۱۱۰۰۰۰ واحد می تواند هدف ۱۲۶۰۰۰ واحد باشد. در غیر این صورت، اگر پشتیبانی ۱۰۰۰۰۰ واحدی از دست رفت، همان ناحیه پشتیبانی قوی ۹۲۰۰۰ واحد موجود است.

تحلیل فنی شاخص
در سال گذشته که برای بورس می گذرد و سهامداران را تحت تاثیر قرار می دهد، شاخص صنعت بیمه از محدوده ۷۷ هزار و ۲۰۰ واحدی با ۶۵ درصد افزایش به رکورد ۱۲۷۰۰ واحدی رسید و پس از چرخش و رسیدن روند صعودی به بالاترین حد خود رسید. همان مساحت ۹۲۰۰۰ واحدی با کاهش ۲۸ درصدی، کف نسبتاً عمیقی را در آنجا تشکیل می دهد. بر اساس تحلیل هفته گذشته، در کوتاه مدت با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحدی، اولین هدف شاخص را در محدوده ۱۱۰ هزار واحدی قرار دادیم که در هفته معاملاتی گذشته در حمایت کوتاه مدت به دست آمد. ۱۰۰۰۰۰ واحد و با تثبیت در حمایت ۱۱۰۰۰۰ واحد می توان به هدف ۱۲۶۰۰۰ واحد دست یافت. در غیر این صورت، اگر پشتیبانی ۱۰۰۰۰۰ واحدی از دست رفت، همان ناحیه پشتیبانی قوی ۹۲۰۰۰ واحد موجود است.

آخرین اخبار صنعت
۱- یک فعال صنعت بیمه معتقد است که از تمام ظرفیت صنعت بیمه برای جذب نقدینگی و کنترل تورم استفاده نشده است و این صنعت می تواند یکی از منابع اصلی جذب نقدینگی باشد که در حال حاضر جزو سه منبع برتر ارزی و مالی است. به صنایع جهان

۲- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با ۲۱ شرکت بیمه رتبه ۲۰ کشور را در پرداخت حق بیمه دارد.

۳- اولین نشست راهبردی و تخصصی فعالان صنعت بیمه اینسورتک برای اولین بار در صنعت بیمه به همت معاونت برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی و با حضور مدیرعامل و اعضای مرکز برگزار شد. هیئت بیمه. استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: بیمه مرکزی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده و با جدیت برای اجرای این مهم تلاش می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا