اخبار اقتصاد ایران

روزانه ۵۰۰۰ تن برنج توسط تجار و بازرگانان خریداری می‌شود

معاون اقتصادی استاندار گیلان گفت: در دو ماه گذشته ۴۰۰ هزار تن برنج در انبارها و شالیزارهای استان وجود داشت که اکنون به ۲۸۰ هزار تن رسیده است و روزانه ۵۰۰۰ تن برنج توسط تجار داخل و خارج استان و به خارج از استان برده می شوند.

افق میهن حسین محمدیان در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بخشی از برنج تولیدی سال گذشته و بخش زیادی از تولید سال زراعی جاری در دست کشاورزان مانده است، اظهار داشت: که دولت بخشی از برنج را خریداری می کند دو پروژه در دست اجرا دارد.

وی از اختصاص ۶.۵ تسهیلات همتی برای خرید برنج توسط بازرگانان و فروشگاه های بزرگ خبر داد و تصریح کرد: دولت نیز طرح تشویقی خرید برنج توسط تجار و بازرگانان را اجرا کرده است.

محمدیان با بیان اینکه تعاون روستایی موظف است بخشی از برنج تولیدی استان را خریداری کند، افزود: قیمت توافقی تعاون روستایی استان با کشاورزان تا ۷۵ هزار تومان است و برخی تجار و بازرگانان نیز ابتدا خرید کردند. -برنج هاشمی تا ۸۵ هزار تومان. دارند.

وی با اشاره به خرید تدریجی باقیمانده برنج و احتمال افزایش قیمت توافقی آن گفت: امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات برنج کاران را برطرف کنیم تا برای سال زراعی آینده آماده شوند.

معاون استاندار گیلان از اجرای قرارداد تعاون روستایی با شرکت اتکا برای خرید ۵ هزار تن برنج خبر داد و افزود: همچنین ۱۰۰۰ تن دیگر توسط سازمان میادین تهران و بخشی دیگر توسط برخی برندها و شرکت ها خریداری می شود.

محمدیان با اشاره به ضرورت برندسازی برنج ایرانی تاکید کرد: بخشی از تسهیلات تکلیفی استان را به کارخانه های بسته بندی و سورت برای برندسازی برنج ایرانی خواهیم برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا