اقتصاد جهان

روزهای تاریک در انتظار بزرگ ترین اقتصاد اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورو نیوز، تقاضای کمتر از حد انتظار در بخش تولید آلمان نشان می دهد که ممکن است هنوز روزهای سیاهی برای صنعت این کشور در پیش باشد.

سفارشات کارخانه آلمان در ماه فوریه ۰.۲ درصد افزایش یافت که رشد ماهانه کمتری نسبت به انتظار تحلیلگران بود.

نظرسنجی رویترز از تحلیلگران افزایش ۰.۸ درصدی را تخمین زده بود، در حالی که بلومبرگ تغییر مثبت ۰.۷ درصدی را پیش بینی کرده بود.

بر اساس گزارش اداره آمار رسمی آلمان، این افزایش جزئی به دلیل افزایش تقاضا در مهندسی مکانیک و کارخانه (۱۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل) و همچنین سفارش بیشتر در صنایع شیمیایی (۳.۱ درصد) و صنایع داروسازی (۶.۶ درصد) است. )). .

قرائت فوریه که رشد متوسطی را نشان داد، پس از کاهش شدید ۱۱.۴ درصدی در ژانویه منتشر شد، اما روحیه در اقتصاد آلمان هنوز خوب نیست.

رالف سولواین، اقتصاددان ارشد در Commerzbank آلمان، به رویترز گفت که رشد سفارشات کارخانه در این ماه به دلیل افزایش جزئی در سفارشات بزرگ، اندکی به محدوده مثبت کاهش یافت.

Solvin همچنین تأکید کرد که اگر این خریدها حذف شوند، نتایج ماهانه ۰.۸٪ کاهش می یابد.

با نگاهی به تفاوت‌های فصلی، گزارش اداره آمار آلمان نشان می‌دهد که سفارش‌های دریافتی در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴، بدون احتساب سفارش‌های بزرگ، ۲ درصد نسبت به سه ماه قبل کاهش یافته است.

این در حالی است که نهادهای اقتصادی پیشرو در این کشور اخیراً اعلام کردند که پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ را کاهش داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا