اخبار بورس

روز خاص در بازارهای ایران و جهان/ افزایش آرامش منجر به رشد بازارها می شود

کارشناس بازار سرمایه گفت:

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از اینجا به بعد تنش ها فروکش می کند و کاهش تنش منجر به افزایش ریسک سرمایه گذاران و افزایش سرمایه گذاری ها می شود.

مهدی رضوانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیلگفت: امروز یکشنبه به دلیل حمله موشکی ایران به اسرائیل در واکنش به حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه، ایران و جهان، روز پرتنش و خاصی را در بازارها داشتیم.

وی افزود: فکر می‌کنم این دیدگاه بر بازارها حاکم است که تنش‌ها در خاورمیانه و به‌ویژه بین ایران و اسرائیل شب گذشته به اوج خود رسیده است. از اینجا به بعد تنش فروکش می کند و کاهش تنش منجر به افزایش ریسک سرمایه گذاران و افزایش سرمایه گذاری می شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به همین دلیل شاهد کاهش قیمت دلار و طلا و شرایط پایدار بیت کوین بودیم. فکر می‌کنم تصور عمومی سرمایه‌گذاران در ایران و جهان این است که این اختلاف دیشب پایان یافت و بیشتر سرمایه‌گذاران انتظار دارند اسرائیل دیگر واکنشی نشان ندهد و در کوتاه‌مدت اوضاع آرام شود. این فرضیه از دیدگاه سرمایه گذاران محتمل تر است و افزایش آرامش در بازارها موجب رشد آنها می شود.

رضوانی گفت: اگر اسرائیل واکنشی نشان ندهد همه این اتفاقات می افتد اما اکثر بازارها تصور می کنند که دیشب اوج تنش را شاهد بودیم و از این پس اوضاع آرام خواهد بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا