خودرو

رونمایی از خودرو چانگان هانتر


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: شکارچی چانگان با ۳ موتور مختلف قابل سفارش است. Changan Hunter در بیش از ۶۰ کشور در آسیا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی فروخته می شود. شکارچی چانگان توسط شرکت سایپا وارد ایران می شود. این خودرو در بازار چین با نام تجاری Kaicene F70 به فروش می رسد. در زیر به بررسی و معرفی این خودرو پرداخته ایم.

طراحی داخلی و نمای کابین شکارچی سایپا چانگان

صفحه دیجیتال پشت فرمان و صفحه لمسی روی داشبورد حس یک ماشین مدرن را به هانتر می دهد. مواد صندلی و لانه نیز رضایت بخش است. اگرچه پلاستیک سخت روی داشبورد مشابه دیگر خودروهای چینی است.

طراحی فرمان و دریچه های هوا از نکات جالب در وانت چانگان است. این خودرو برای بازار چین دارای ترمز دستی اهرمی با ساختار سنتی و گیربکس دستی است. دکمه استارت، صفحه نمایش لمسی ۸ و ۱۰ اینچی (مدل ویژه) از نکات مثبت در فضای داخلی است. Changan Hunter فضای کافی را برای راننده و سرنشین جلو فراهم می کند، اما برای سرنشینان قد بلند صندلی عقب چندان راحت نیست.

موتور و تجهیزات فنی چانگان هانتر سایپا

سه نوع پیشرانه برای پیکاپ چانگان در بازارهای مختلف موجود است. پیش بینی می شود نسخه ۱.۹ لیتری توربودیزل با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور وارد ایران شود. مدل های دیگر ۲.۵ لیتری توربودیزل هستند. مدل مونتاژ میتسوبیشی چین دارای قدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر است، اما نسخه ایسوزو چین دارای قدرت ۱۲۹ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر است.

ظاهرا گیربکس اتوماتیک چانگان هانتر برای ساردات تولید نمی شود و تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی تحت لیسانس تولید کننده آلمانی مگنا تولید می شود. دوچرخ محرک این وانت چینی نیز ساخت بورگ وارنر آلمان است.

چانگان هانتر چهره جدید مجهز به موتور ۲ لیتری توربو بنزینی، ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF آلمان در حال حاضر خودرویی خاص برای بازار چین است.

شکارچی چانگان

قیمت شکارچی چانگان در بازار جهانی و ایران

در چین، مدل های Changan Hunter با گیربکس دستی ۱۳۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار قیمت دارند. پیش بینی می شود نسخه دو دیفرانسیل و دو کابین برای بازار ایران، نسخه ۱۵۰۰۰ دلاری باشد و قیمتی حدود ۱.۲ تا ۱.۴ میلیارد تومان برای مشتری ایرانی داشته باشد.

رقبای Changan Hunter

جک وان موتور مونتاژ KMC T8، فوتون تونلند ایران خودرو و آمیکو آسنا رقبای اصلی چانگان هانتر هستند. از نظر ابعاد، چانگان وان و فوتون تونلند تفاوت چندانی با هم ندارند. در حالی که T8 و Amico Asena بدنه بزرگتر و قیمت بالاتری دارند. فوتون تونلند G7 اتوماتیک نیز برای بازار ایران عرضه می شود که البته مانند آمیکو آسنا اتوماتیک نزدیک به ۲ میلیارد تومان قیمت دارد.

طراحی جذاب به خصوص در کابین، نکته مثبت بسیار مهمی برای Changan Hunter است. از طرفی ظاهرا مونتاژ فوتون تونلند ایران خودرو نیز متوقف شده است و محصول سایپا می تواند با قیمت پایین بخشی از بازار وانت چین را در اختیار بگیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا