فناوری

رویترز: اسرائیل و حماس در مذاکرات خود برای رسیدن به یک آتش‌بس ۳۰ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورونیوز: رویترز به نقل از منابع خود گزارش داد که اسرائیل و حماس در مذاکرات خود برای دستیابی به آتش بس ۳۰ روزه در نوار غزه پیشرفت چشمگیری داشته اند.

برای هفته‌ها، قطر، ایالات متحده و مصر بین اسرائیل و حماس که غزه را اداره می‌کند، رفت و آمد داشته‌اند و تلاش می‌کنند آتش‌بس را میانجیگری کنند تا غذا و داروی بیشتری به مردم این نوار برسانند.

این منابع به رویترز گفتند که دو طرف در مورد چگونگی پایان دائمی جنگ غزه که حماس اصرار دارد که باید بخشی از هر معامله ای با اسرائیل باشد، اختلاف نظر دارند.

ایلان لوی، سخنگوی دولت اسرائیل روز سه شنبه گفت که پس از حمله ۷ اکتبر این گروه به غزه، هیچ آتش بسی وجود نخواهد داشت که حماس را در قدرت و گروگان ها در غزه نگه دارد. کاخ سفید همچنین تاکید کرد که رهبران حماس نمی توانند بخشی از دولت آینده غزه باشند. نوار غزه. این مواضع باعث شد حماس در پاسخ تاکید کند که به آمریکا یا هیچ طرف دیگری اجازه اعمال زور بر مردم غزه را نخواهد داد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده از توقف جنگ برای آزادی گروگان ها و اجازه رسیدن کمک ها حمایت می کند، اما هیچ چارچوب زمانی ارائه نکرد.

قطر و مصر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون منجر به شهادت حداقل ۲۵۷۰۰ نفر در این نوار شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند. بیم آن می رود که هزاران نفر دیگر زیر آوار ساختمان های ویران شده توسط اسرائیل جان خود را از دست بدهند.

در همین حال، تانک‌های اسرائیلی در بزرگترین عملیات خود در یک ماه گذشته از شهر خان یونس عبور کردند، جایی که صدها هزار فلسطینی آواره پس از فرار از شمال و هشدار اسرائیل در آنجا پناه گرفته‌اند.

به گفته دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل، ارتش اسرائیل روز سه شنبه دستور تخلیه نیم میلیون نفر را صادر کرد. مقامات اسرائیلی همچنین جاده منتهی به سواحل مدیترانه را مسدود کردند.

این جاده راه اصلی فرار غیرنظامیانی بود که می خواستند به رفح در جنوب غزه در مرز مصر برسند. گزارش ها حاکی از آن است که غیرنظامیان در خان یونس برای فرار به جاده های خاکی متوسل شدند.

ساکنان همچنین از درگیری شدید و تیراندازی در غرب شهر خبر دادند، جایی که ارتش اسرائیل تأیید کرد که به سمت گروهی شلیک کرده و چندین نفر کشته شدند.

رسانه های اسرائیلی نیز از نتانیاهو انتقاد کرده و تاکید کرده اند که پیروزی های ادعایی دولت اسرائیل با واقعیت های میدان جنگ همخوانی ندارد.

همزمان، جمعیت هلال احمر فلسطین از شهادت سه آواره و زخمی شدن دو فلسطینی دیگر در ورودی شهر خانیونس خبر داد. اشرف القادره، سخنگوی سازمان بهداشت غزه، اسرائیل را به هدف قرار دادن بیمارستان ناصر، بزرگترین مرکز پزشکی که هنوز فعال است، متهم کرد و گفت که این حملات دسترسی پزشکان و بیماران را مسدود می کند و بیمارستان را مجبور به تعطیلی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا