اخبار اقتصاد ایران

سامانه یکپارچه خودرو از فردا دوشنبه تا چهارشنبه باز است

سامانه یکپارچه خودروهای داخلی در اطلاعیه ای از تخصیص خودرو، از عرضه محصولات جدید یا جانمایی ظرفیت های خالی موجود برخی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو از فردا دوشنبه تا چهارشنبه خبر داد.

افق میهن به نقل از تسنیم، سامانه یکپارچه خودروهای داخلی در اطلاعیه ای از تخصیص خودرو از عرضه محصول جدید یا جانمایی ظرفیت های خالی موجود برخی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو از فردا خبر داد. دوشنبه تا چهارشنبه.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عرضه محصولات جدید، خالی بودن ظرفیت های ناشی از خروج متقاضیان و افزایش تولید، در راستای اجرای مصوبات کارگروه خودرو شورای رقابت و با با هدف تسهیل شرایط برای کلیه متقاضیان خودرو، ظرفیت های قابل ارائه توسط خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه تامین می شود.

طرح های عرضه شامل: طرح عادی، طرح خودروی فرسوده، طرح حمایت خانواده و جوانان (فقط برای مادران واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب سازمان ثبت احوال) می باشد. مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح بر عهده متقاضی می باشد. لازم به ذکر است اختصاص خودرو برای متقاضیان محترم طرح حمایت از خانواده و جوانان طبق ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانان می باشد.

طبق اعلام ایران خودرو (هایما ۷x)، آرین پارس (لاماری EAMA)، کرمان موتور (JAC j4، JAC S3، KMC X5)، ایلیا (دایون Y7) و سانیار موتور پارسیان (تیگارد) X35 بر اساس امکان در صورت فروش فوق العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه ماهه، کلیه متقاضیان با شرایط زیر می توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایند:

۱- برای کلیه متقاضیان مرحله اول و دوم سامانه یکپارچه که موعد تحویل خودرو آنها در فصول آتی یا ۱۴۰۳ مشخص شده است (متقاضیانی که در طرح های جایگزینی قبلی یا طرح عرضه خودرو وارداتی شرکت کرده اند، امکان انتخاب خودرو را ندارند. car )، امکان لغو سفارش و انتخاب خودرو از بین محصولات ارائه شده وجود دارد.

۲- کلیه متقاضیانی که تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده اند و دارای شرایط عمومی مندرج در ماده ۴ آیین نامه بازار خودروهای سواری توسط شورای رقابت باشند می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب خودرو اقدام نمایند.

شرایط عمومی (طرح عادی) مندرج در ماده ۴ آیین نامه تنظیم بازار خودروهای سواری توسط شورای رقابت:

۱. هر کد ملی مجاز به خرید یک دستگاه خودرو از کلیه شرکت های خودروسازی می باشد.

۲. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال می باشد.

۳. داشتن گواهینامه رانندگی برای خریداران خودرو الزامی است.

۴. متقاضیانی که در ۴۸ ماه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و در ۲۴ ماه گذشته در سایر شرکت های خودروسازی نسبت به ثبت نام یا صدور فاکتور (کلیه روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام کرده اند. امکان ثبت نام و خرید خودرو وجود ندارد

۵. متقاضیانی که دارای پلاک فعال هستند نمی توانند ثبت نام و خودرو خریداری کنند.

۶. انتقال امتیاز و حقوق خرید خودرو به اشخاص حقیقی (حتی وکالتی) و همچنین فروش حواله خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.

متقاضیان محترم با توجه به نوع فروش فوری پس از فراخوان و اعلام مهلت پرداخت توسط خودروساز، نسبت به تکمیل وجه در مدت زمان تعیین شده (حداکثر ۵ روز) اقدام نمایند.

کلیه افرادی که برای آنها دعوتنامه صادر شده یا خودرو خریداری کرده اند و متقاضیانی که در طرح های جایگزینی سیستم قبلی یا طرح عرضه خودرو وارداتی شرکت کرده اند، امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت و مشمول این طرح نمی شوند.

به منظور تسهیل در روند انجام کار پیشنهاد می شود متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت های مذکور مراجعه نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر درآمد سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

سامانه انتخاب خودرو از دوشنبه ۲۰ آذر لغایت ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا