اخبار اقتصاد ایران

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی راه‌اندازی شد

با راه اندازی سامانه یکپارچه جدید عرضه خودروهای برقی، متقاضیان خرید این خودروها باید مبلغ یک میلیارد ریال را نزد یکی از بانک های واجد شرایط مسدود کنند.

افق میهن سامانه جدید عرضه خودروهای برقی به آدرس راه اندازی شد. در همین راستا اولین اطلاعیه ثبت نام عرضه خودروهای برقی وارداتی توسط سامانه مذکور منتشر شده است.

بر اساس اطلاعیه شماره یک سامانه تامین خودروهای برقی، متقاضیان می توانند از سی امین روز سال شروع به کار کنند اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳ ثبت نام و انتخاب اولویت از سبد محصولات اعلام شده در اطلاعیه بعدی.

لذا متقاضیان تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه دوم نسبت به ثبت نام اقدام نمایند خرداد ۱۴۰۳ یکی از حساب های خود را نزد شعب بانک های واجد شرایط اعلام شده در سامانه تحت عنوان خودروی برقی وارداتی و مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کنند. فرآیند عرضه خودروهای برقی وارداتی شامل ۳ مرحله است:گام اول: مسدود شدن مبلغ یک میلیارد ریال و ثبت نام در سامانه خودروهای برقی.مرحله دوم: اولویت بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت های عرضه کننده خودروهای برقی.مرحله سوم: ارسال دعوتنامه از تامین کنندگان و عقد قرارداد با خریداران.

الف) مرحله اول: ثبت نام• متقاضیان در مرحله ثبت نام ابتدا باید در بانک های عامل (درج شده در سامانه) وکالتنامه ای به نام خودروی برقی توسط متقاضیان افتتاح و مبلغ یک میلیارد ریال را در حساب بانکی خود در یکی از بانک های عامل مسدود کنند. شعب بانک های مذکور• وجوه بلوکه شده ای که در زمان افتتاح حساب نیابتی برای ثبت نام اولیه واریز می شود باید تا زمان اعلام نتایج نهایی در حساب مسدود بماند و برداشت وجه به منزله انصراف از ثبت نام می باشد.• ثبت نام از یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳ ادامه دارد. ب) مرحله دوم: اولویت بندی و ارسال اطلاعات• پس از پایان ثبت نام، اولویت بندی با حضور نهادهای نظارتی انجام خواهد شد.• متقاضیان می توانند وضعیت تخصیص را در نمایه خود مشاهده کنند.مرحله سوم: ارسال دعوتنامه و امضای قرارداد• در این مرحله دعوتنامه از سوی تامین کنندگان برای متقاضیان ارسال و قرارداد منعقد خواهد شد.

• امکان انصراف از معامله تا انعقاد قرارداد نهایی با واردکننده خودرو توسط خریدار در سامانه، بدون جریمه وجود دارد.• صرف افتتاح حساب نمایندگی و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ گونه تعهدی برای تخصیص خودرو ایجاد نمی کند و با توجه به میزان عرضه به درخواست ها پاسخ داده می شود.• عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و ظرف مدت ۵ روز پس از تماس، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف خواهد شد.• متقاضیانی که علیرغم مسدود شدن مبلغ اعلام شده ثبت نام نکنند، عموماً از سامانه اولویت خودروهای وارداتی خارج می شوند.بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی به قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر درآمد سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا