فناوری

سخنگوی پنتاگون رسما ترور یکی از رهبران جنبش نُجَباء در عراق را تایید کرد: بغداد به ما در شناسایی نیرو‌های نیابتی ایران کمک می‌کند / ما به دنبال درگیری گسترده‌تر با ایران نیستیم، اما نمی‌خواهیم کنار ایستاده و از دور نظاره‌گر تهدید شدن نیروهایمان باشیم

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورونیوز: پت رایدر سخنگوی پنتاگون روز جمعه ضمن تایید رسمی ترور یکی از رهبران جنبش نُجَباء در عراق به خبرنگاران اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در شناسایی نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران با آمریکا همکاری کرده اند.

رایدر گفت: «نیروهای آمریکایی اقدامات لازم و متناسب را علیه مشتاق جواد کاظم الجباری، معروف به ابوتقوا، یکی از رهبران جنبش نُجَباء انجام دادند. ابو تقوی در طراحی و اجرای حملات علیه نیروهای آمریکایی مشارکت فعال داشت.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد که این حمله صرفا با هدف حفاظت از نیروهای آمریکایی حاضر در عراق انجام شده و در جریان آن به غیرنظامیان آسیبی وارد نشده است.

این ژنرال ارتش آمریکا گفت: ما نه به دنبال درگیری گسترده تر با ایران هستیم و نه به دنبال درگیری با نیروهای نیابتی هستیم. [تحت حمایت ایران] اما ما نمی‌خواهیم بدون اتخاذ تدابیر حفاظتی لازم و شاهد تهدیدات علیه نیروهایمان در کنار هم بایستیم.»

وی همچنین افزود: نیروهای امنیتی عراق به ما کمک می کنند تا مواردی را که نیروهای نیابتی ایران علیه نیروهای آمریکایی انجام داده اند شناسایی کنیم و ما از این حمایت ها بسیار سپاسگزاریم.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: می دانید که عراق شریک بسیار مهمی برای ما است و همچنان بر این رابطه تکیه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا