ارزهای دیجیتال

سرکوب گروه قاچاق مواد مخدر در کره جنوبی / استفاده مجرمان از رمز ارز برای تبادلات

به گزارش افق میهن:




در عملیات پلیس دایگو (کره جنوبی) علیه شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر ۴۸ نفر دستگیر شدند.



به گزارش افق میهن، اداره پلیس دایگو کره جنوبی ۴۸ نفر از اعضای یک سازمان بین المللی قاچاق مواد مخدر را در سرکوب قاطعانه قاچاق مواد مخدر دستگیر کرد. این گروه از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت استفاده می کردند.

عملیات پلیس در Daegu گام مهمی در مبارزه با فعالیت های مجرمانه مبتنی بر ارزهای دیجیتال است.

حمله به سازمان فروش مواد مخدر خارجی

یگان بازرسی کلانشهر ۴۴ نفر را مظنون به عضویت در این شبکه قاچاق مواد مخدر دستگیر کرد. این گروه هم شامل فروشندگان و هم خریداران دارو می شد. علاوه بر این، چهار فرد دیگر که به نظر می‌رسید هیچ ارتباطی با سازمان اصلی نداشته باشند، به اتهامات مشابه قاچاق مواد مخدر مبتنی بر ارزهای دیجیتال متهم شدند.

با پیگیری «مدیر کل مرکزی این عملیات، فردی ناشناس فقط به نام الف و ۳۱ ساله که به عنوان مدیر کل سازمان فعالیت می کرد.» اندازه این گروه توسط پلیس بین المللی توصیف شده است. این گروه اپراتورهایی در خارج از کشور داشت. تلاش های اجرای قانون به دنبال تحقیقات اولیه از اعضای رده پایین سازمان به الف منجر شد.

همکاری بین المللی برای دستگیری این گروه

الف در یک مکان خارجی فعالیت می کرد اما پلیس کره جنوبی با همکاری نیروهای پلیس بین المللی موفق شد این فرد را ردیابی و دستگیر کند.

توقیف مواد مخدر و وسایل الکترونیکی

در جریان این حملات، بازرسان بیش از ۱.۷ میلیون دلار مواد مخدر از جمله صدها گرم متامفتامین، کتامین و ماری جوانای مصنوعی را کشف کردند که در مجموع حدود ۲۷۰۰۰ دوز بود. پلیس همچنین پول نقد، تلفن همراه، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی مورد استفاده در قاچاق مواد مخدر را کشف و ضبط کرد. گفته می شود این گروه در کانال های تلگرامی اطلاعات مربوط به معاملات مواد مخدر را به اشتراک می گذاشتند و از ارزهای ناشناس برای پرداخت استفاده می کردند.

استقرار اداره پلیس Daegu بر نگرانی‌ها در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی و اثربخشی همکاری بین‌المللی در مبارزه با چنین جنایاتی تأکید می‌کند. از سوی دیگر، کشف و ضبط مقدار قابل توجهی مواد مخدر و دستگیری بازیگران کلیدی در تجارت مواد مخدر یک پیروزی مهم برای مجریان قانون در کره جنوبی است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا