فرهنگ و هنر

سریالهای جدید: گاندو و پایتخت در ۱۴۰۳ ساخته می‌شوند :: افق میهن

مهدی نقویان رئیس سیمافیلم در خصوص ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، در نهایت سریال الف ویژه مسعود جعفری جوزانی در تلویزیون، تغییر سیستم پخش و رونق ساخت سریال های طنز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش افق میهن، سیمافیلم این روزها به دنبال ساخت و احیای دنباله هایی (سریال هایی) است که مخاطبان خاطرات زیادی از آنها دارند، از سریال «نونخ» که فصل جدید آن بعد از شب های قدر روی آنتن می رود تا «زیرخاکی» جدید که روی آنتن می رود. اعلام وصول. اخبار مربوط به مذاکره و ساخت فصل جدید پایتخت به شکل های مختلفی در رسانه ها مطرح شد.

سازمان صدا و سیما اگرچه در احیاء و تولید سریال های طنز بسیار جدی است، اما از سوی دیگر به فکر رونق ویژه برنامه های تلویزیونی است و تحولی را در نظام پخش نیز به همراه داشته است.

سرانجام «پوریایی ولی» مسعود جعفری جوزانی.

مهدی نقویان رئیس سیمافیلم با اشاره به این نکته در خصوص ساخت پوریای ولی ساخته مسعود جعفری جوزانی گفت: باید به این نکته اشاره کنم که این سریال ساخته مسعود جعفری جوزانی است و مقدمات پیش تولید آن به همراه آن انجام شده است. ارزیابی ها، مرحله بعدی پیش تولید است، واقعی و تولیدی است، اما همه چیز به تصویب بودجه بستگی دارد.»

سلمان فارسی قدم به قدم با قدرت جلوی دوربین می رود/ موسی

اما وی درباره گفت و گو درباره سریال سلمان فارسی و موسی (ع) تاکید کرد: آقای جبلی در مورد الویزه نکته ای را مطرح کردند که در زمره سازمان سمافیلم و صداوسیما نیست؛ زیرا بحث مالی و بودجه ای این نوع سریال ها است. مصوبه دولت و مجلس، البته نباید فراموش کرد که این اولین بار در تاریخ تلویزیون است که دو ویژه برنامه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» را تولید می کنیم.

برای تولید سریال موسی (ع) نیاز به فناوری های جدید داریم، تولید سریال با معرفی این فناوری ها پیوند خورده است، به همین دلیل هم اکنون مقدمات آن آماده شده و قدم به قدم این فناوری وارد و تکمیل می شود. ایران و تولید بر این اساس وارد فازهای بعدی خواهد شد. تبدیل شد.”

اولویت اول ما این بود که تولید را از نظر کمی به حالت عادی برگردانیم

نقویان در پاسخ به این سوال که سال ۱۴۰۲ برای سیمافیلم چگونه گذشت و چشم انداز سال ۱۴۰۳ چگونه بود، تاکید کرد: اولویت اول ما بازگشت تولید به حالت عادی از نظر کمی بود و فکر می کنم در این زمینه موفق بودیم. در ۶ ماهه دوم سال به بیش از ۱۵ سریال رسیدیم. در سال جدید هم همین تولیدات ۱۴۰۲ را روی آنتن خواهید دید. اما طبق سند تحول سعی کردیم از نظر محتوایی و کیفی گام برداریم که برایمان اهمیت فوق العاده ای داشت. علاوه بر پیام های سریال باید از نظر کیفی قابل قبول و مورد قبول مخاطب باشد.

گاندو و پایتخت جدید ساخته شده است

وی در خصوص ساخت نهایی «گاندو» و «پایتخت» جدید به خبرنگار تسنیم گفت: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه آن در صدا و سیما در حال تصویب است انشالله وارد مراحل پیش تولید و تولید خواهد شد. در سال جدید. اگر مشکلی پیش نیاید قطعا در سال ۱۴۰۳ شاهد سریال جدید «پایتخت» خواهیم بود.

نقویان در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره مهران در سیمافیلم کارگردان سریال خواهد داشت یا خیر؟ وی افزود: مهران مدیری از جمله افرادی است که برای کار در تلویزیون مشکلی ندارد اما موضوع مهران مدیری به بحث حقوقی چند جهت در صدا و سیما به غیر از معاونت صدا و سیما یا تولیدات سازمان مربوط می شود که باید تصمیم گیری کنند. . فکر نمی کنم اتفاق بدی بیفتد.

برنامه ای جدی برای تبلیغ کمدی در تلویزیون داریم

رئیس سیمافیلم درباره ساخت سریال های طنز و توجه به این ژانر در تلویزیون تاکید کرد: بحث طنز و کمدی برای ایجاد نشاط و شادی در جامعه دغدغه ماست اما بحث ساخت سریال های طنز نکته ای است که باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید، زیرا تولید طنز کاری دشوار و پیچیده است و نباید آن را سهل انگاری کرد، بنابراین صرف داشتن اراده برای تولید کافی نیست، بلکه باید بررسی دقیق و مطالعه مناسب انجام شود تا پخش طنز مناسب از قاب تلویزیون برای خانواده ها. برای رونق کمدی در تلویزیون برنامه جدی داریم و انشاالله بتواند خودش را روی آنتن نشان دهد.

ماجرای تحول در سیستم صدا و سیما

وی درباره تغییر سیستم صدا و سیما نیز این توضیح را بیان کرد: اتفاقات خوبی برای صدا و سیما افتاده و به طور مستمر هفته ای دو سریال در دو شبکه یک و سه خواهیم داشت، البته ممکن است یکی دو ماه دیگر مختل شود. اما در کل ما به این سیستم پخش وفادار هستیم و قول می‌دهم تا یکی دو ماه آینده پخش درست شود، مثلاً برای شبکه‌های یک و دو برنامه‌ریزی شده است که از شنبه تا چهارشنبه یک سریال داشته باشیم و سری دوم این دو شبکه پنجشنبه و جمعه. ، سریال ویژه عید و رمضان را به کانال اختصاص می دهیم.

وی تصریح کرد: این تصمیم به این دلیل گرفته شد که مخاطبان می توانند روزانه سه سریال جدید ببینند، ضمن اینکه شبکه های آی فیلم، تماشا، شو و سایر شبکه ها سریال های خارجی را پخش می کنند. سه سریال در روز حجم بالایی از هادی است. کنداکتوری که از ساعت ۸ تا ۱۱ شب در اختیار پخش سریال ها بود و چرا نباید در اختیار برنامه تلویزیونی هم قرار بگیرد.

رئیس سیمافیلم خاطرنشان کرد: این سیاست کلی سازمان صدا و سیما است که دو شبکه اصلی پخش سریال ها شبکه های ۱ و ۳ هستند و شبکه ۲ پشتیبان پخش سریال های ویژه است. البته سریال کمدی که نمایشی است و سریال محسوب می شود به صورت ویژه توسط مرکز سیمرغ تولید و روی آنتن می رود. اولویت پخش کمدی از شبکه دو سیما خواهد بود.

جهش در زمینه تنوع ژانر و تولید با کیفیت

نقویان درباره دو اتفاق مهم در عرصه سریال سازی که در سال ۱۴۰۳ اتفاق می افتد، گفت: امروز دغدغه اصلی ما تولید با کیفیت است، به دنبال جهش در این عرصه و همچنین جهش در زمینه تنوع ژانر باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا