بانک و بیمه

سقف اجاره‌بها تا نیمه خرداد ابلاغ می شود| بانک ها در تسهیلات دهی همکاری نمی کنند

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه های مسکن مهر مهر مهستان و پردیس از تعیین و اعلام سقف اجاره بها به نصف خرداد وی خبر داد و گفت: تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن حداکثر ظرف یک هفته پس از دریافت نظرات استان ها اعلام می شود.

تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن حداکثر تا یک هفته پس از اخذ نظرات استان ها اعلام می شود.

بذرپاش تاکید کرد: پیش از این هیچ ابزاری برای کنترل بازار اجاره مسکن نداشتیم. خوشبختانه با قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره، می‌توانیم حمایت خوبی از مستاجران داشته باشیم.»

وی وضعیت اعطای تسهیلات توسط بانک ها در دو ماه گذشته را خوب نیست و ادامه داد: اگرچه وضعیت اعطای تسهیلات در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بهتر بود، اما همچنان در این بخش با مشکل مواجه هستیم.

در دو ماه گذشته وضعیت اعطای تسهیلات خوب نبوده و به همین دلیل تلاش می کنیم با همکاری بانک مرکزی روند تسهیلات دهی نهضت ملی مسکن را تسریع کنیم.

وی افزود: در دو ماه گذشته وضعیت اعطای تسهیلات خوب نیست، بنابراین تلاش می کنیم با همکاری بانک مرکزی روند تسهیلات دهی نهضت ملی مسکن را تسریع کنیم.

بذرپاش در پاسخ به این سوال که چند خانه مهر آیا مابقی مبلغ به متقاضیان تعلق می گیرد؟ وی گفت: باقیمانده واحدهای مسکونی تا پایان سال جاری و حداکثر تا اواسط سال آینده برنامه ریزی شده است. مهر تحویل داده می شود.

وزیر راه و شهرسازی کرد: در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست جناب آقای مخبر برگزار شد، تزریق مالی پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق بانک مرکزی و عدم توقف در برنامه قرار گرفت. پروژه ها

وی گفت: بخشی از منابع مالی تولید مسکن به واحدهای مسکونی اختصاص می یابد مهر وی با تحویل این واحدها بیشتر روی تکمیل واحدهای مسکونی تمرکز کرد مهر خواهد داشت.

تا امروز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن انجام شده است که از این تعداد بیش از ۵۵۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه توقف پروژه های نهضت ملی مسکن خط قرمز ماست تصریح کرد: تاکنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن راه اندازی شده است که از این تعداد بیش از ۵۵۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و به مسکن ملی واگذار شده است. متقاضیان جنبش

وی ادامه داد: در شهرهای جدید یکی از مراکز جمعیتی دارای واحد مسکونی است مهر فرض بر این است که ما تمرکز ویژه ای داریم. در حال حاضر تعداد محدودی دانشجو در محوطه دانشگاه حضور دارند و اکنون از بحران در این شهر گذشته ایم.

وی گفت: ۱۱ هزار واحد مسکونی در مهستان مهر واحدهای مسکونی باز ماندند مهر از ۱۰۰۰۰ واحد امروزی هنوز ۱۰۰۰ واحد باقی مانده است که سعی می کنیم در ماه های آینده تکمیل و تحویل دهیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید پرند تقریبا تمام شده است. همچنین در شهرک های جدید گلبهار، فولاد شهر و تعدادی از شهرک های جدید تنها چند واحد باقی مانده است که به زودی تکمیل و تحویل داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا