اقتصاد جهان

سقوط تولید صنعتی در آلمان بر خلاف پیش بینی ها

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، داده های اولیه اداره آمار فدرال (دستاتیس) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که سفارش های جدید کالاهای صنعتی در این کشور در ماه اکتبر به دلیل بحران انرژی و تقاضای ضعیف جهانی به طور غیرمنتظره ای کاهش یافته است.

در بخش تولید آلمان، سفارشات کارخانه در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ درصد و نسبت به سپتامبر ۳.۷ درصد کاهش یافت.

این ارقام پیش‌بینی‌های تحلیلگران را به چالش می‌کشد که در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشت.

Destatis این کاهش را در درجه اول به توسعه مهندسی مکانیک و کارخانه نسبت داد که در آن سفارشات دریافتی نسبت به سپتامبر ۱۳.۵ درصد کاهش یافت. سپتامبر شاهد افزایش ۹.۸ درصدی در سفارشات جدید بود.

داده ها نشان می دهد که تقاضا در سایر بخش های کلیدی مانند محصولات فلزی تولیدی (به غیر از ماشین آلات و تجهیزات)، تولید فلزات پایه، لوازم الکتریکی و قطعات خودرو نیز کاهش یافته است.

در ماه به ماه، سفارشات خارجی ۷.۶ درصد کاهش یافت، در حالی که سفارشات داخلی ۲.۴ درصد افزایش یافت.

بخش‌هایی که افزایش سفارش‌های جدید را گزارش کردند شامل تولیدکنندگان تجهیزات هواپیما، دریایی و قطار بودند که ۲۰.۲ درصد افزایش داشتند. بخش کالاهای مصرفی ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

تولید صنعتی آلمان از ژوئیه تا سپتامبر ۰.۱ درصد کاهش یافته است و اقتصاددانان پیش بینی می کنند که در سه ماهه جاری کاهش بیشتری پیدا کند و بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را در مسیر رکود قرار دهد.

رالف سولوین، اقتصاددان Commerzbank، به رویترز گفت که تاکنون، بسیاری از شرکت‌ها با انجام سفارشات عقب‌افتاده خود، دریافت سفارشات کمتر (این ماه) را جبران کرده‌اند.

وی افزود: با این حال، در دراز مدت، آنها نمی توانند از کاهش تولید اجتناب کنند، که نشان می دهد اقتصاد آلمان در ماه های زمستان به انقباض ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا