اخبار بورس

سهام خودرو | افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها به کجا رسیده است؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ نشست پرسش و پاسخ آنلاین مدیران و سهامداران شرکت ایران خودرو برگزار شد. این کنفرانس به سوالات مهمی در زمینه قیمت گذاری اجباری، تجدید ارزیابی، سطح حقوق و مزایای کارکنان و خصوصی سازی پاسخ داد:

ابتدا مدیرعامل شرکت ایران خودرو نکات مهمی را تشریح کرد:
• تا آخر بهمن در ماه ۱۴۰۲ حدود ۵۱۱۰۰۰ خودرو تولید کردیم.
• برای ۹ محصول این شرکت از جمله سورن جایزه جدیدی از شورای رقابت دریافت کردیم.
• ریرا، ریرا برقی و هیبریدی تارای تا پایان سال آینده عرضه خواهند شد.
• برای ۳۴ قسمت برنامه با کیفیت داشتیم که حدود ۹۰ درصد آن در محیط فروشگاه با کیفیت شروع شد.

شرکت برای افزایش سرمایه در مرحله تجدید ارزیابی چه اقداماتی انجام داد؟ مکاتبات مختلفی با وزیر اقتصاد و روسای کل نیروهای مسلح داشته ایم که منجر به تشکیل اولین جلسه مقدماتی سران برای تصویب و تصویب این افزایش سرمایه شد. با توجه به حجم مباحث، قرار است جلسه دوم سه شنبه هفته آینده برگزار شود اگر روسای نیروهای مسلح کمک کنند بسیاری از مشکلات از جمله اصل ۱۴۱ و امکانات حل می شود. امیدواریم این اتفاقات قبل از پایان سال رخ دهد.

کدام موسسه مسئول تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری است؟ شورای رقابت تصمیم گیری در مورد قیمت محصولات را به سازمان حامی واگذار کرده است و سازمان حمایت دسترسی بیشتری دارد و شورای رقابت نظارت می کند و با یکی دو محصول مکاتبه کرده ایم که سازمان حمایت برای جبران مقداری زیان انباشته قیمت را افزایش دهد.

در گزارش ماهانه قیمت فروش محصولات تغییر نکرده است، چرا؟ وزارت امنیت سیستمی را راه اندازی کرده است که محصولات این شرکت را به فروش می رساند. بیش از ۸۰ درصد از قیمت های جدید محصولات از سال آینده اعمال می شود در واقع محصولات فروخته شده قیمت قبلی هستند.

آیا می توان در اعتراض به ظلم موتور زیان ده را خاموش کرد و تولید را متوقف کرد؟ ۶۲۰۰۰ کارگر مشغول به کار هستند و اگر متوقف شود، عرضه نمی شود و مسائل ایمنی اجازه این کار را نمی دهد و باید به تولید ادامه دهیم و قیمت های تعیین شده را تعیین کنیم.

چرا بازرس قانونی به امضای غایب عضو هیئت مدیره اشاره نکرد؟ با امضای اکثریت اعضای هیئت مدیره، صورتهای مالی سالانه قابل انتشار است.

برنامه زمانی شرکت برای خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی چگونه است؟ سهام دولتی برای واگذاری و خصوصی سازی در اختیار مدیرعامل و هیات مدیره نیست، بنابراین خصوصی سازی جزو وظایف ما نیست و در اختیار ما نیست.

نظر شرکت در مورد شایعات مربوط به میانگین حقوق و مزایای ۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی چیست؟ آیا این مبالغ ناقض حقوق سهامداران نیست؟ اگر اینطور باشد حتما رسیدگی می کنیم. مجموع درآمد مستقیم کارکنان بدون کسر مالیات و حقوق سرانه ماهیانه ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. پس از انتشار این خبر و شایعه، گزارشی از تمامی شرکت ها تهیه کردیم تا اگر کسی داشت با آنها برخورد کنیم.

فیلم کنفرانس خودرو ۱۴۰۲

برای مشاهده فیلم کنفرانس اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا