بانک و بیمه

سهم سپرده‌های ارزان‌قیمت بانک سینا به ۵۸ درصد رسید

به گزارش افق میهن به نقل از بانک سینا، بر اساس این گزارش، جذب سپرده های ارزان قیمت یکی از مهم ترین راه های کاهش قیمت تمام شده پول در بانک ها است، بنابراین این اقدام علاوه بر کاهش هزینه های بانک، توانایی بانک در ارائه ارزان قیمت را نیز به همراه دارد. تسهیلات برای پرداخت قیمت برای مشتریان نیز افزایش خواهد یافت.

نگاهی به عملکرد بانک سینا در ۹ ماهه امسال نشان می دهد که این بانک توانسته سهم سپرده های ارزان قیمت را به میزان قابل توجهی در سبد سپرده خود افزایش دهد و از این طریق هزینه های این بانک برای پرداخت سود سپرده ها را کاهش دهد.

همانطور که از گزارش های مالی این بانک تا پایان آذرماه مشخص است، از مجموع حدود ۷۹۴ میلیارد ریال سپرده های این بانک، بیش از ۴۶۳ میلیارد ریال آن متعلق به سپرده های قرض الحسنه و سپرده های کوتاه مدت بوده است. .

از این میزان بیش از ۲۵۸ هزار میلیارد ریال سپرده های قرض الحسنه چک و پس انداز بوده که سودی دریافت نمی کند و بیش از نیمی از سپرده های ارزان قیمت را تشکیل می دهد.

منابع قرض الحسنه برای تامین مالی تسهیلات قرض الحسنه استفاده می شود، بنابراین افزایش منابع این بخش برای متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه بسیار مطلوب است.

گزارش بانک مرکزی از عملکرد نظام بانکی نشان می دهد بانک سینا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج و تولد به بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نفر پرداخت کرده است.

این بانک در ۹ ماهه امسال بیش از ۳ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ متقاضی واریز کرده است. همچنین بیش از ۹ هزار میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک سینا در ۴۴۲۲ مورد به متقاضیان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا