بانک و بیمه

سه ضلع مثلث گرانی انس طلا در جهان کدامند؟

گروه بازار، بانک و بیمه: طلای گرانبها در آگوست ۲۰۲۰ به بالاترین سطح تاریخ ۲۰۷۵.۴۷ دلار در هر اونس رسید، زیرا این بیماری همه گیر باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن شد. اما پس از اینکه با شروع جنگ بین حماس و اسرائیل به کمتر از ۲۰۰۰ دلار رسید و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است در اوایل سال آینده نرخ بهره را کاهش دهد، قیمت فلز زرد در جهان از اواسط اکتبر سال گذشته به این شکل بوده است. افزایش سالانه حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

سونی کوماری، مدیر استراتژی کالا در گروه بانکی ANZ، معتقد است که پس‌زمینه طلا در سال ۲۰۲۴ یکی از حمایت‌های افزایشی قیمت است زیرا انتظار می‌رود ریسک نرخ‌های بهره بالا در ایالات متحده و همچنین ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی بالا باشد.

به گفته بلومبرگ، تقاضای ضعیف برای فلز زرد احتمالاً با خرید بانک مرکزی در سال ۲۰۲۴ جبران می شود.

هر ماه آبان در این ماه، قیمت طلا به ارز محلی به رکورد جدیدی در هند رسید – دومین مصرف کننده بزرگ فلز زرد پس از چین. شهروندان هند، بزرگترین هلدینگ خصوصی طلا، رتبه اول را در جهان در ذخیره سازی این فلز دارند.

بی‌آر روماسوندارام، مدیر عامل منطقه‌ای هند در شورای جهانی طلا می‌گوید: «طلا یک دارایی بلندمدت است و برای آسیایی‌ها ارزشی دارد که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود».

راماسوندارام خاطرنشان کرد: خریداران طلا باید به خلوص و کیفیت توجه کنند زیرا این ساده ترین روش تقلب است و سرمایه گذاران نباید برای فرار از مالیات صرفاً به این دلیل که فلز را با قیمت کمتر یا بدون تخفیف فاکتور تهیه می کنند خوشحال باشند.

وی توضیح داد که چه از جواهر فروشی و چه از پلتفرم دیجیتال خرید کنید، باید از فروشندگان معتبر خرید کنید زیرا با افزایش قیمت کالاهای تقلبی و تقلب افزایش می یابد.

به گفته بلومبرگ، تقاضای ضعیف برای فلز زرد احتمالاً با خرید بانک مرکزی در سال ۲۰۲۴ جبران می شود.

در بیانیه ای به رویترز، رئیس مطالعات کلان جهانی تستی لایف گفت که علیرغم تغییرات قیمتی که در ۲۴ ساعت گذشته مشاهده شد، به نظر می رسد روند کلی طلا صعودی باشد.

با کاهش بازده دلار و بدهی آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران اطلاعات سفارش‌های کارخانه‌های ایالات متحده را هضم کردند که نشان‌دهنده کاهش شدیدتر از حد انتظار در ماه اکتبر بود که نشان‌دهنده تاثیر انقباض پولی بر فعالیت‌های اقتصادی است. معاملات آتی فلز زرد برای تحویل فوریه امروز با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۲۰۵۰.۴۰ دلار در هر اونس رسید.

هر اونس طلای تحویلی با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۰۳۴.۳۴ دلار رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی نقره برای تحویل در ماه مارس ۰.۱۹ درصد کاهش یافت و به ۲۴.۸۶ دلار رسید و پلاتین نقطه ای به ۲۴.۸۶ دلار افزایش یافت. قیمت هر اونس با ۰.۸۸ درصد کاهش به ۹۱۳.۳۰ دلار رسید.

ایلیا اسپیواک، رئیس تحقیقات کلان جهانی تستی لایف در بیانیه ای به رویترز گفت که علیرغم تغییرات قیمتی مشاهده شده در ۲۴ ساعت گذشته، به نظر می رسد روند کلی طلا صعودی باشد.

داده های اداره آمار کار ایالات متحده دیروز منتشر شد. این نشان داد که سفارشات کارخانه های ایالات متحده در ماه اکتبر پس از افزایش ۲.۳ درصدی در سپتامبر، در مقابل انتظارات برای کاهش ۲.۷ درصدی، ۳.۶ درصد ماه به ماه در ماه اکتبر کاهش یافت.

شاخص دلار که ارزش پول ایالات متحده را در برابر شش ارز اصلی ردیابی می کند نیز با ۰.۱۰ درصد کاهش به ۱۰۳.۶۰ واحد رسید و بازده اوراق ۱۰ ساله نیز با ۵.۲ واحد کاهش به ۴.۲۳۴ درصد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا