اقتصاد جهان

سوئیس 318 میلیون دلار از دارایی های روسیه را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، دبیرخانه اقتصادی سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات این کشور به دلیل لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه تعدادی از افراد و همچنین پس از مشخص شدن منشاء، منابع مالی دارند. برخی از دارایی های مربوط به روسیه برای آزادسازی ۲۹۰ میلیون فرانک سوئیس (تقریباً ۳۱۸ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۳.

در این بیانیه آمده است که دارایی هایی به ارزش ۱۴۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۵۳ میلیون دلار) به عنوان یک اقدام احتیاطی پس از بررسی های بیشتر نشان داد که الزامات قانونی برای انجماد رعایت نشده است، قبلا مسدود شده بود.

بر اساس این گزارش، با حذف تعدادی از افراد از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا، مجموع دارایی های مسدود شده روسیه در آن کشور به ۱۵۰ میلیون فرانک سوئیس (حدود ۱۶۵ میلیون دلار) کاهش یافت.

هنگامی که لیست سیاه دبیرخانه در سال ۲۰۲۳ گسترش یافت، سوئیس همچنین ۵۰ میلیون فرانک (حدود ۵۵ میلیون دلار) از منابع مالی مرتبط با روسیه را مسدود کرد.

پیش از این، آلفرد کومر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین المللی پول، هشدار داده بود که هرگونه اقدام برای توقیف دارایی های مسدود شده روسیه باید با حمایت قانون انجام شود تا از خطر تضعیف سیستم مالی جهانی جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا و سایر کشورهای G7 از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار موجودی بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند.

از این میزان، ۱۹۶.۶ میلیارد یورو (۲۱۱ میلیارد دلار) در اختیار موسسه تسویه حساب بلژیکی Euroclear است. از سال گذشته، این صندوق ها تقریباً ۴.۴ میلیارد یورو سود به همراه داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا