اخبار اقتصاد ایران

سود صندوق درآمد ثابت ایران زمین به 25/5 درصد رسید :: افق میهن

تفاوت منفی سود سپرده بانکی با نرخ تورم باعث کاهش تمایل افراد جامعه به این نوع سرمایه گذاری و افزایش گرایش آنها به بازارهای موازی شده است. در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به دلیل عدم وجود نرخ شکست و پرداخت سود روزانه، گزینه‌ای مطلوب به‌ویژه برای افراد ریسک‌گر به حساب می‌آیند.

به خصوص اگر مانند صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ایران زمین، سود رو به بالا نیز پرداخت کند.

داستان سود

سود این صندوق در استقبال گرم زمستان برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ با یک درصد افزایش به ۲۵.۵ درصد که نسبت به فروردین سالانه ۲.۵ درصد رشد داشته است. افزایش سود صندوق در ۹ ماه گذشته در دو مرحله انجام شده است که منجر به سود موثر سالانه ۲۸.۷ درصد شده است.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ایران زمین در حال حاضر ۸۳ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۸۹۹ واحد سرمایه گذاری را با بیش از ۸ هزار میلیارد تومان دارایی که حدود ۳ برابر سرمایه بانکی به همین نام است، به امید کسب سود هر چه بیشتر اداره می کند.

مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ به عنوان مدیر این صندوق با ایجاد فاصله هر چه بیشتر بین سود و تورم از طریق ترکیب هوشمند دارایی های صندوق در سپرده های بانکی، اوراق مشارکت، سهام و غیره به کندی سعی در جلب نظر سرمایه گذاران دارد.

یک تکه از جعبه

صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین در سال ۱۳۹۰ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز کرد. مدیریت دارایی های صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت های بورسی است توسط مدیر سرمایه گذاری صندوق انجام می شود. سرمایه گذاران در ازای سرمایه گذاری در این صندوق گواهی دریافت می کنند و صدور و ابطال واحدها بر اساس ارزش خالص دارایی ها در روز پس از ارائه درخواست انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا