بانک و بیمه

سکه تمام جدید و بدون تاریخ وارد بازار می‌شود

به گزارش افق میهن محمدرضا فرزین; رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از مرکز ضرب اسکناس و مسکوک بانک مرکزی که در آن از سیاست های جدید بانک در حوزه طلا و سکه خبر داد، گفت: بانک مرکزی به دنبال تعدیل قوانین مربوط به واردات است. طلا به کشور ما همواره تلاش کرده ایم که ذخایر طلای کشور را افزایش دهیم. اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارزی و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که طلا از چهارشنبه در صرافی عرضه شود.

وی با اشاره به حضور خود در مرکز ضرب اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: در دستور کار این مرکز قرار است سکه جدید به بازار عرضه شود. سکه های بدون تاریخ جدید توسط آزادی در بهار با طرحی جدید ضرب شد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: از امروز عرضه طلا در بازار افزایش می یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه جدید و عرضه سکه های قبلی اتفاق می افتد.

فرزین با تاکید بر اینکه سکه های جدید بانک مرکزی با سکه های ضرب شده قبلی متفاوت است، تصریح کرد: ما توانایی ضرب کردن ۲۰ هزار سکه در روز را داریم. ابتدا با ضرب سکه کامل شروع می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مرکز مبادلات نیز بستری برای مبادلات طلا است و بانک مرکزی برای تقویت این مرکز در نظر دارد، گفت: هم اکنون در نظر داریم شمش طلا را در مرکز مبادلات ارائه کنیم. آیین نامه این کار در چند روز اخیر نهایی شده است، در آینده تصمیم می گیریم که آیا می خواهیم سکه تحویل دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا