ترندهای روز

سیمپسون‌ها و «پیش‌بینی‌هایی» که قلابی از آب درآمدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

هومر، مارج، بارت، لیزا و مگی حدود ۳۵ سال است که در تلویزیون حضور دارند و هنوز هم مخاطبان وفادار خود را دارند.

در اینترنت می گویند انیمیشن «سیمپسون ها» در مورد مسائل مختلفی مانند سیاست و فناوری پیش بینی هایی کرده است که به طرز عجیبی محقق شده است. اما واقعیت این است که برخی از پست های مربوط به پیش بینی های سیمپسون ها که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و با استقبال زیادی مواجه شده اند، چندان واقعیت را نشان نمی دهند.

۱- فروریختن پل بالتیمور (۲۰۲۴)

تصویری که هومر و لیزا را نشان می دهد با شرحی که فروریختن پل بالتیمور را نشان می دهد پخش شد. پست های مربوط به این عکس بیش از ۳۶ میلیون بار در شبکه اجتماعی X دیده شده است. در نگاه اول تصویر درستی به نظر می رسد اما در واقع این عکس محصول هوش مصنوعی است.

اگر دقت کنید می توانید ده میخ در موهای معروف لیزا بشمارید. در همین حال، موهای واقعی لیزا دارای هشت برجستگی است. موهای هومر نیز به عدم اصالت تصویر خیانت می کند، زیرا زیگزاگ ها به طور قابل توجهی نازک تر از آنچه در انیمیشن می بینیم هستند. معمولاً علائم واضحی وجود دارد که به شما کمک می کند عکس جعلی را تشخیص دهید، اما با پیشرفت تکنولوژی، این کار دشوارتر می شود.

۲- دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می شود

یکی از معروف ترین “پیش بینی” های سیمپسون ها این بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد. این گفته تا حدی درست است. لیزا در یکی از اپیزودهای این سریال که در سال ۲۰۰۰ پخش شد از دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور نام برد اما تصویر بالا که اغلب همراه با داستان پیش بینی ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتشر می شود، در واقع از قسمت کوتاهی به نام “سفر ترومپتاستیک” گرفته شده است. از این انیمیشن که در سال ۱۳۹۴ پس از اعلام کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری پخش شد.

این تصویر ترامپ و هومر را روی پله برقی در مقابل افرادی نشان می دهد که تابلوهایی با شعارهای تبلیغاتی در دست دارند. قبل از اینکه انیماتورها آن را بکشند، این صحنه در واقع اتفاق افتاده است (البته بدون هومر!). این تصویر اغلب به عنوان “اثبات” استفاده می شود که سیمپسون ها در این کارتون پیش بینی های دقیقی انجام داده اند، اما در واقع نمونه بارز اطلاعات نادرست است.

۳- آتش سوزی نوتردام در سال ۲۰۱۹

تصویر دیگری که حدود ۴۰۰۰۰۰ بار در تیک توک دیده شده و حتی در گزارش های خبری شبکه های تلویزیونی نیز پخش شده است تصویری است که ظاهرا نشان می دهد سیمپسون ها آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس در سال ۲۰۱۹ را پیش بینی کرده بودند اما این تصویر به صورت دیجیتالی است. دستکاری شده است.

کلیپ واقعی کلیسای نوتردام مربوط به قسمتی از انیمیشن سیمپسون ها در فصل نوزدهم این سریال به نام شوهران و چاقوها است که هومر به تقلید از بخشی از داستان کتاب کلاسیک مارج را به محراب می برد. «گوژپشت نوتردام» اثر ویکتور هوگو. او کلیسا را ​​می گیرد. در این مورد که نمونه دیگری از اطلاعات غلط است، آقای برنز و شعله های آتش کلیسا با نرم افزار ویرایش به تصویر اضافه شد. دلیل دیگری بر این واقعیت است که ما نباید هر چیزی را که آنلاین می بینیم باور کنیم.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا