خودرو

شاسی بلند جدید مدیران خودرو با نام تیگو 5 جدید معرفی شد| نسل جدید تیگو 5 با ظاهری مدرن و امکاناتی فراتر از انتظار + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن، خودروی جدید تیگو ۵ با نام تیگو ۷ پرو در ایران عرضه می شود. خودروی جدید تیگو ۵ از نظر ظاهری، طراحی و امکانات نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت های قابل توجهی دارد. موتور ۱.۵ لیتری توربو خودروی جدید تیگو ۵ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر عملکرد قابل قبولی را در مسیرهای مختلف ارائه می دهد. از امکانات رفاهی تیگو ۵ جدید می توان به سانروف پانوراما، صندلی های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه و ترمز ABS، EBD، ESP و TCS و سیستم های پایداری اشاره کرد. تیگو ۵ جدید ما پرداخت می کنیم

طرح چری تیگو ۵

شرکت چری در سال های اخیر با هدف افزایش کارایی، کیفیت و زیبایی محصولات خود، طراحان و مهندسان مطرح اروپایی (جیمز هوپ، کلاوس بادنهاوس، هاکان ساراکوغلو و …) را به تقلید از شرکت های کره ای استخدام کرده است. برای کسانی که مسئول طراحی محصولات لوکس خود هستند. به چنین افرادی اعتماد کنید. تیگو ۵ نیز یکی از محصولاتی است که زیر نظر مستقیم این مهندسان برجسته طراحی و تولید شده است و به همین دلیل ظاهر و فضای داخلی تفاوت زیادی با محصولات قبلی این شرکت دارد. با وجود تمام جذابیت های تیگو ۵، ایراداتی در طراحی این خودرو وجود دارد که باعث شد چری در اوایل سال ۲۰۱۷ مدل فیس لیفت شده این خودرو را به بازار ایران معرفی کند. تیگو ۵ مدل فیس لیفت شده تغییرات زیادی در طراحی، امکانات و ویژگی های ایمنی داشته و زیباتر از قبل به نظر می رسد.

بدنه چری تیگو ۵

نمای جلوی این خودرو نسبت به گذشته تغییرات زیادی دارد; اکثر چراغ های جلو تغییری نکرده اند، اما گرافیک آن ها کاملا به روز شده و یک نوار LED مارپیچ در مرکز قرار داده شده است. فضای باریک بالای چراغ های جلو اکنون با نوار کرومی پوشانده شده است که جلوه خودرو را دو چندان می کند. سپر جلو کاملاً بازطراحی شده است و اکنون کمی حجیم تر از قبل به نظر می رسد. علاوه بر مه شکن های کرومی جدید، نوار Delight نیز در پایین سپر قرار دارد که ظاهر مدرن تری به این کراس اوور چینی بخشیده است. در پنل کناری تیگو ۵ خطوط زیادی روی درها و گلگیرها دیده می شود. گرافیک چراغ های عقب تیگو ۵ به کلی تغییر یافت و یک نوار کرومی بین آن ها اضافه شد. درست مانند قسمت جلو، حجم سپر عقب نیز افزایش یافته است که اگزوزهای کرومی تیگو ۵ را در داخل سپر پنهان نگه داشته است. همچنین یک نوار کروی در وسط سپر تعبیه شده است که زیبایی و هماهنگی این قسمت را با سایر قسمت های خودرو دوچندان کرده است. به طور کلی می توان گفت که شرکت چری با صرف کمترین هزینه ممکن برای فیس لیفت تیگو ۵ سعی کرد از طراحی اصولی ساده فاصله بگیرد تا به محصولی مدرن و جذاب تر از قبل دست یابد.

استفاده از پانل های فولادی بنتلر آلمان و جوشکاری لیزری در سراسر بدنه تیگو ۵ باعث شد که خودرو در تصادفات جدی در مقایسه با سایر رقبا آسیب کمتری ببیند و بتواند در برابر ضربات با وضوح ۱۶۰۰ مگاپیکسل مقاومت کند. با استفاده از جوش لیزری، قطعات جوشی ۳۰ درصد نسبت به جوشکاری سنتی تقویت شده اند و کسب ۵ ستاره ایمنی در تست تصادف CNCAP گواه این امر است.

تیگو 5 جدید

اطلاعات فنی تیگو ۵

تمامی مدل ها و انواع چری تیگو ۵ از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۱۹۷۱ سی سی مجهز به فناوری انحصاری Dual VVT استفاده می کنند. طبق ادعای چری، فناوری DVVT امکان عملکرد متغیر سوپاپ کنترل و در نهایت افزایش راندمان، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت را در این خودرو فراهم می کند. موتور تیگو ۵ با کد SQR484F توانایی تولید ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور را دارد و می تواند رسماً در عرض ۱۳ ثانیه شتاب این خودرو را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساند. یک گیربکس ۷ سرعته CVT نیروی تولید شده توسط موتور تیگو ۵ را به چرخ های جلو منتقل می کند و تسمه انتقال نیرو در محورهای مخروطی آن از کیفیت بالایی برخوردار است و ساخت شرکت BOSCH آلمان است.

طبق ادعای چری، تغییرات ایجاد شده در برنامه ECU تیگو ۵ نیوفیس باعث شده است که موتور و گیربکس این خودرو با دقت و سرعت بیشتری نسبت به قبل کار کند. چابکی نمونه های نیوفیس تیگو ۵ نسبت به گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با مصرف ترکیبی رقبایی مانند جک S5 و هایما S5 (حدود ۸ لیتر) کمی بالا به نظر می رسد.

امکانات و آپشن های تیگو ۵

مجموعه داشبورد در تیگو ۵ طوری طراحی و ساخته شده است که تقریباً ۲۰۰ پارامتر را به راننده نمایش می دهد. نمایش ۲۰۰ پارامتر به معنای درج عوامل مختلفی است که می تواند به فشار باد لاستیک (نسخه های فیس لیفت)، هشدار سرعت و موارد دیگر مربوط شود. فرمان تیگو ۵ که با چرم مرغوب پوشانده شده، دارای گزینه های متعددی مانند دکمه های کنترل چند رسانه ای، کروز کنترل و بلوتوث است. این فرمان نه تنها عملکردهای متعددی دارد، بلکه به دلیل ارگونومی بودن، استفاده از آن بسیار آسان است و در کنار مشخصات فنی تیگو ۵، بستر مناسبی را برای تجربه رانندگی آسان و دلپذیر در اختیار راننده قرار می دهد.

صندلی های تیگو ۵ به گونه ای ساخته شده اند که اصول ارگونومی کاملا در نظر گرفته شده است. این مشکل در راحتی افراد مختلف به خصوص راننده هنگام نشستن روی صندلی نقش بسزایی دارد. پوششی برای تیگو ۵ انتخاب شد تا جریان هوا با مشکل مواجه نشود. علاوه بر این، درزهای روکش صندلی در تیگو ۵ دوتایی است که ظاهری لوکس، شیک و زیبا به فضای داخلی این خودروی چینی بخشیده است. طراحی داخلی از جمله صندلی ها و داشبورد می تواند این احساس را در شما ایجاد کند که در یک خودروی نسبتاً لوکس رانندگی می کنید که البته با توجه به قیمت خودرو کاملا راضی کننده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا