ترندهای روز

شام ۵۰۰ هزار دلاری فضایی در لبه جو زمین با زباله فضایی خوراکی و ستاره‌هایی از جنس هواژل

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

در اواخر سال ۲۰۲۵، شش مهمان قرار است به لبه فضا صعود کنند تا از تجربه غذاخوری غوطه‌ورانه توسط سرآشپز دانمارکی ستاره‌دار میشلن راسموس مونچ لذت ببرند.

راهب ۳۳ ساله که با مهمانان سفر می‌کند و از یک آشپزخانه کوچک غذا سرو می‌کند، می‌گوید منوی غذایی او از نوآوری این فضا الهام گرفته شده است. او می‌گوید: “ما می‌خواهیم داستان‌هایی را از طریق غذا تعریف کنیم. می‌خواهیم گپ بزنیم و برخی از تحقیقات ۶۰ سال گذشته را برجسته کنیم.”

مونک و شش مسافر قرار است در Neptune Space، سفینه فضایی استارت‌آپ Perspective Space مستقر در فلوریدا، به لبه جو زمین بروند. این کشتی بیشتر یک «بالون فضایی» است تا موشک. این شرکت ادعا می کند که این کشتی به یک بالن پر از هیدروژن متصل است و تا ارتفاع حدود ۳۰۳۸۰ متری از سطح دریا بالا می رود، بنابراین مسافران می توانند هنگام صرف شام طلوع خورشید را بر فراز انحنای زمین تماشا کنند.

البته قیمت این شام متناسب با غرور آن است و هر بلیت آن نزدیک به پانصد هزار دلار قیمت دارد. این نوع سفرهای فضایی لوکس یکی از آخرین پیشنهادهای تجاری شرکت های خصوصی فعال در زمینه اکتشافات فضایی مانند Virgin Galaxy، Blue Origin یا SpaceX است.

منوی این پرواز با غذاهایی که کاوشگران فضایی گذشته و حال می خوردند بسیار متفاوت خواهد بود. برای صرفه جویی در وزن، فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی غذاهای ساده و آبدار مانند سوپ در ظروف بسته بندی شده می خورند.

اما برای منوی فضایی خود، مونک در مورد ستاره دریایی صحبت می کند که با پروتئین آگاو و چتر دریایی ساخته شده است. او همچنین می‌خواهد با زباله‌های فضایی لاشه ماهواره، غذای خوراکی بسازد.

رستوران او به نام “کیمیاگر” در سال ۲۰۱۹ در پایتخت دانمارک افتتاح شد و از سال ۲۰۲۰ تاکنون دو ستاره میشلن را از آن خود کرده است. این رستوران در رتبه پنجم بهترین رستوران جهان قرار گرفت.

دلیل این امر شاید ایجاد “تجربه های غوطه ور” از غذا باشد. به این ترتیب غذا در این رستوران با موسیقی، اجرا، دکور خاص و حتی معماری خود رستوران که در محل کارگاه سابق صحنه تئاتر ساخته شده است، همراه است.

در مرکز این رستوران یک گنبد بزرگ افلاک نما قرار دارد که مهمانان را بین زمین و آسمان قرار می دهد، در دکوری که طبیعت را به یاد می آورد و حتی قلب تپنده ای دارد.

کارشناسان صنعت رستوران در مورد روند جدید تجمل گرایی در این زمینه صحبت می کنند و اینکه مشتریان اکنون به تجربه های همه جانبه علاقه مند هستند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا