ترندهای روز

شاهکار یک ایرانی که ماشین‌بازهای خفن را شیفته خود کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

منصوری در جدیدترین دور تیونینگ خود به سراغ مازراتی ام سی ۲۰ رفته است.

حاصل کار تیونر ایرانی بر روی مازراتی MC20 منصوری شامل کیت بدنه فیبر کربنی، روکش های داخلی و ارتقاء قدرت موتور صد اسب بخاری است.

مازراتی MC20 تیونینگ منصوری رونمایی شد. این کوپه دارای بدنه کامل فیبر کربن، موتور پیشرفته و کابین مجلل است.

اگر رولزرویس کولینان منصوری با تم لوکس عربی و پورشه ۹۱۱ توربو کابریولت منصوری نتوانست نظر شما را در اخبار خودرو جلب کند، این مازراتی تیونینگ شده توسط منصوری بالاخره باید بتواند این قانون را تغییر دهد.

شاهکار ایرانی که ماشین بازان خافن را مجذوب خود کرد

این شرکت تیونینگ معروف از نسخه تیون شده مازراتی MC20 با تغییرات قابل توجه در نمای بیرونی، کابین و موتور رونمایی کرد. این نسخه ویژه با نام Maserati MCX Pergosa در تعداد بسیار محدود تولید خواهد شد.

طراحی بیرونی مازراتی MCX Pergosa

بدنه مازراتی MC20 منصوری تقریباً به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است و ورودی جدیدی روی کاپوت دارد. این خودرو نیز دستخوش تغییرات آیرودینامیکی شده است.

شاهکار ایرانی که ماشین بازان خافن را مجذوب خود کرد

دماغه ای بازطراحی شده با ورودی های بزرگتر و ورودی های متعدد روی کاپوت و گلگیرها از دیگر عناصر منصوری MCX هستند. این خودروی لوکس بر روی رینگ های ۲۱ اینچی در جلو و رینگ های ۲۲ اینچی در عقب سوار می شود. در عقب، یک اسپویلر بزرگ، پوشش موتور، دیفیوزر دوگانه و چهار خروجی اگزوز وجود دارد.

شاهکار ایرانی که ماشین بازان خافن را مجذوب خود کرد

مازراتی MC20 کابین منصوری

طبق معمول منصوری، امکان سفارشی سازی کابین MCX Pergosa دقیقا بر اساس علایق و ترجیحات مشتری وجود دارد. نمونه های نمایش داده شده دارای روکش چرمی مشکی و نارنجی هستند که حتی در پوشش های کف نیز دیده می شود. کمربندها نیز نارنجی هستند و نام منصوری بر روی آنها دیده می شود. همچنین در کنسول مرکزی از المان های طلایی و در برخی دیگر از قسمت های کابین از تریم فیبر کربنی استفاده شده است.

شاهکار ایرانی که ماشین بازان خافن را مجذوب خود کرد

مشخصات فنی مازراتی MC20 منصوری

منصوری قطعات الکترونیکی موتور این مازراتی را اصلاح کرده و سیستم اگزوز با کارایی بالا را در آن پیاده سازی کرده است. با تغییرات انجام شده موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو این خودرو توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این ابرخودرو نسبت به نسخه استاندارد به ۱۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. در واقع، این نسخه تنظیم شده توسط منصوری حتی خروجی بیشتری نسبت به MCXtrema، نسخه مخصوص پیست مازراتی MC20 تولید می کند.

شاهکار ایرانی که ماشین بازان خافن را مجذوب خود کرد

مازراتی MCX منصوری می تواند با کاهش ۰.۳ ثانیه ای شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۶ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این خودرو با افزایش ۱۰ کیلومتری به ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

این خودروساز ایتالیایی تصمیم به تولید نسخه قدرتمندتر از مازراتی MC20 گرفته است. این خودرو اکنون با نام پروژه ۲۴ شناخته می شود و برای رانندگی در پیست مناسب است.

موتور V6 Nettuno در این مدل می تواند ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه های استاندارد مازراتی MC20 مجهز به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه هستند. با این حال، نسخه مسابقه ای پروجکت ۲۴ به گیربکس شش سرعته دستی مجهز خواهد شد.

شاهکار ایرانی که ماشین بازان خافن را مجذوب خود کرد

کابین نیز از ورود خط پرچم ایتالیا، رنگ زرد و فیبر کربن استقبال کرده است. البته رنگ سفیدی که به صندلی ها، کمربندها، سقف، کاپوت ها، آفتابگیرها و کنسول وسط نفوذ می کند دیوانه کننده است.

در طراحی بیرونی خودرو شاهد تغییراتی در قسمت جانبی، نواحی اطراف دریچه های ورودی هوا و جلو پنجره هستیم، اما سپر استوک در جلو نگه داشته شده است. کاپوت جدید است و چراغ های جلو نیز دارای تزئیناتی در اطراف خود هستند.

قطعات اضافی بیشتری در جلو و پایین درب ها دیده می شود. این خودرو دارای تزئینات اضافی در پانل های یک چهارم عقب است. در عقب، یک بال بزرگ، یک دیفیوزر جدید داریم که چراغ‌های ترمز و اتصالات جانبی یکپارچه دارد و کل قسمت عقب خودرو پر زرق و برق است.

شاهکار ایرانی که ماشین بازان خافن را مجذوب خود کرد

رنگ بدنه مازراتی MC20 منصوری ترکیبی از روکش های خاکستری تیره و ساتن با نوار زرد و قطعات طراحی فیبر کربن است. رینگ های ۱۰ پره این خودرو نیز برنزی تیره هستند. فضای داخلی مازراتی MC 20 منصوری نیز از رنگ زرد پیروی می کند و طرح پرچم ایتالیا در مرکز صندلی ها نمایان است. البته برخی از قسمت های داخلی خودرو مشکی هستند.

قیمت و عرضه مازراتی MC20 تیونینگ منصوری

در حال حاضر قیمت MCX Pergosa مشخص نیست. در واقع تنها ۵ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و هر مشتری ابتدا باید نسخه استاندارد این خودروی مازراتی را به منصوری تحویل دهد تا این شرکت تیونینگ آن را به سلیقه خود سفارشی کند. با نگاهی اجمالی به این نسخه ویژه، به راحتی می توان حدس زد که قیمت آن حداقل چندین برابر نسخه استاندارد مازراتی MC20 باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا