فرهنگ و هنر

شرط اختصاص سهام عدالت جدید


افق میهنی –

قرار بود براساس مصوبه ۱۴۰۱ شورای اسلامی، واگذاری سهام عدالت به بازماندگان انجام شود که این اقدام انجام نشد. این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ نیز لحاظ نشده است; از این رو نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی رساندند که با اختصاص سهام عدالت به بازماندگان موافقت شد. اما با گذشت حدود دو سال هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

وزیر اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت سهام عدالت بازماندگان اعلام کرده است که شناسایی افراد واجد شرایط سهام عدالت انجام و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تایید شدند. تشریفات قانونی برای عرضه سهام این افراد باید اجرا می شد، امید است تا آخر بهمن برای این کار موافقت وزارتخانه های مربوطه را دریافت کنید. برخی از وزارتخانه ها هنوز با عرضه سهام شرکت های سرمایه پذیر برای سهام عدالت موافقت نکرده اند.

اگرچه دولت سیزدهم در افزایش سود سهام عدالت عملکرد قابل قبولی داشته و آن را از حدود ۷۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسانده است، اما انتظار می رود در زمینه پرداخت سهام به بازماندگان نیز اقدام مناسبی صورت گیرد. . دولت می گوید منابع لازم برای تخصیص سهام عدالت به بازماندگان را ندارد.

رئیس اتحادیه تعاونی های سهام عدالت چندی پیش به ایسنا گفت: دولت می تواند برای تامین این منابع به ۱۱ شرکت سرمایه گذاری که از سبد سهام در دولت خارج شده اند مراجعه کند. پالایش نفت تهران، بانک ملت و برخی دیگر از این شرکت ها هستند.

بر اساس آخرین برآوردها ارزش سهام عدالت هم اکنون به ۱۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان رسیده و ارزش فروش ۶۰ درصد از پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت ۸ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۹۵۰ تومان برآورد شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا