فناوری

شکستن شیشه ۲۵ مغازه در پی انفجار کپسول گاز پیک‌نیک در طلاسازی خیابان هاتف

منصور شیخرووش در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت، درباره حادثه نشت گاز از کپسول گاز پیک نیک گفت: این حادثه امروز – یکشنبه ۲۱ آذرماه – ساعت ۱۰:۵۴ دقیقه در یک کارخانه طلاسازی در پاساژ رخ داد. متقاعد کردن واقع در خیابان هاتف بدون ایجاد شعله در محل باعث انفجار شد.

وی افزود: بر اثر شدت این حادثه شیشه ۲۵ واحد تجاری مجاور شکسته و آسیب دید و واحد تجاری طلاسازی نیز آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تیم های آتش نشانی و اورژانس شهرداری اصفهان بلافاصله به محل حادثه اعزام و اقدام به امداد رسانی و رفع خطر از محل حادثه کردند. در این حادثه یک نفر مجروح و به مرکز درمانی اعزام شد.

وی افزود: وجود کارگاه های پرخطر مانند طلاسازی، ریخته گری، رنگ آمیزی و نگهداری مواد قابل اشتعال و همچنین عدم ایمنی در شبکه های برق و نگهداری کپسول های گاز و مواد شیمیایی همواره در فضاهای تجاری به ویژه ایجاد خطر می کند. محور بازار که با توجه به تراکم واحدها، رعایت الزامات ایمنی و حمل و نقل و مصرف کالا و مواد برای کلیه مشاغل ضروری است.

این فروشنده شیشه گفت: سازمان آتش نشانی و اتاق اصناف استان باید آموزش های ایمنی مستمر و نیاز به تجهیزات اعلام و اطفاء حریق، شبکه های برق ایمن و ارزیابی ایمنی واحدهای تجاری را ارائه دهند.

وی افزود: طرح کلی ایمنی بازار اصفهان به طول بیش از هشت کیلومتر و با حضور بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی در محدوده میدان امام و بازار توسط اصناف و هیئت مدیره در حال تدوین است. از مدیران سالن ها و معابر ضمن بیمه اموال منقول و غیرمنقول در برابر حوادث و آتش سوزی، در رابطه با رفع نواقص ایمنی شناسایی شده در واحد تجاری شهرداری اصفهان و همچنین تسهیل در تردد خودروهای آمبولانس و آتش نشانی در منطقه مورد تاکید قرار گرفته است. مرکز مجموعه بازار، میدان امام خمینی، میدان امام علی، محور چهارباغ، خیابان های حافظ، سپه و آمادگاه با اجرای طرح های ترافیکی و رفع گلوگاه ها و استقرار ایستگاه های آتش نشانی در مرکز بازار جهت تسریع عملیات امداد و نجات با نصب شیرآلات. شير آب و جعبه های آتش نشانی در بازار تاریخی اصفهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا