محیط زیست

صدور هشدار نارنجی با بارشی نسبتاً قوی و کولاک در اصفهان/دمای هوا تا ۴ درجه کاهش می‌یابد

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی امروز در استان است.

وی افزود: با خروج این سامانه بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی پایدار در استان حاکم است به طوری که از اواخر روز دوشنبه تا پایان روز چهارشنبه سامانه بارشی نسبتاً قوی در استان اصفهان فعال خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بر این اساس شرایط ابری، مه، گاهی وزش باد و باران شدید، در مناطق مستعد رگبار و رعد و برق و در سرما رگبار برف پیش بینی می شود. مناطق.

وی تصریح کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هوا صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی می شود به طوری که از اواخر روز دوشنبه تا پایان چهارشنبه هفته جاری ابری، مه، رگبار، رعد و برق مجدد از غرب استان در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود که در این مدت به تدریج کل استان اصفهان را فرا خواهد گرفت.

صدور اخطار نارنجی با ورود سامانه بارشی/کولاک

امینی درباره صدور اولین اخطار نارنجی با ورود سامانه بارشی از سه شنبه بیست و نهم اسفند تا پایان روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳، گفت: فعالیت این سامانه با بارش سیل آسا و برف در مناطق سردسیر، وزش باد شدید و طوفان لحظه ای، نوسانات دما، مه و کاهش دید، کولاک برف، رعد و برق و تگرگ همراه است.

وی بیان کرد: در این مدت مناطق غربی، جنوبی و مرکزی به ویژه اسلام آباد موگوی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، متنبرخوار (دولت آباد)، لنجان، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهرفلورجان کاشان کبوترآبادگلپایگان، کوهپایه، مبارکه، شاهین شهر و میمه، موچه خورتنجف آباد با هشدار نارنجی سامانه بارشی مواجه است.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: لغزندگی سطح معابر و معابر شهری، جاری شدن آب و طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی، کولاک، خسارت به سازه های موقت و ماشین آلات کشاورزی، کاهش یافت. دید و اختلال در تردد شهری و در مناطق روستایی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، کاهش دید و اختلال در حمل و نقل، آسیب به نهال ها و محصولات کشاورزی از جمله اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: در سفرهای بین شهری و استانی به چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه، بویراحمد و فارس، یزد و سمنان، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه های موقت و عدم وجود شکاف زیر نیمه ساخته، احتیاط شود. ساختمان ها و درختان فرسوده اقداماتی در زمینه فعالیت های کشاورزی و دامپروری، لایروبی قنوات و رودخانه ها توصیه می شود.

وزش باد، گرد و خاک و طوفان در مناطق مستعد استان

امینی درباره سامانه دوم با فعالیت وزش باد، گرد و خاک و کاهش دید از بعدازظهر سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه در استان گفت: فعالیت این سامانه با وزش باد و طوفان در مناطق مستعد گرد و خاک و کاهش دید همراه است.

وی بیان کرد: در این مدت مناطق شمالی، شرقی، مرکزی و جنوبی استان به ویژه سمیرم، نایین، اردستان، نسخهفریدن (داران) فریدونشهرفرودگاه اصفهان، شهرضا، کاشان، کبوترآبادکهپایه، گلپایگان، مبارکه، مهاباد، موچه خورتنجف آباد خوروبیابانکدهاقان، برخوار (دولت آباد)، چادگان، چوپانان، خمینی شهر، خوانسار، اصفهان، انارک و اسلام آباد موگویآنها با هشدار نارنجی سیستم بارانی روبرو هستند.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به بنرها و سازه های شهری، احتمال شکستگی درختان فرسوده، اختلال در مسیرهای مواصلاتی استان وجود دارد. به ویزا در ساعات بعدازظهر کاهش دید به دلیل گرد و غبار، لغزنده بودن سطح جاده ها در مناطق بارانی، احتمال کولاک، کاهش دید و اختلال در تردد. اطلاع دهندگان سیستم مذکور می باشد

وی ادامه داد: احتیاط در سفرها در حین و حومه، ثمیدات اتخاذ تدابیری برای نگهداری ماشین آلات کشاورزی، توقف فعالیت در فضای باز و ارتفاعات ضروری است با اکراه به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و عدم توقف در زیر درختان توصیه می شود.

امینی با بیان اینکه میانگین دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین دو تا چهار درجه کاهش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی گراد و کمینه فردا صبح به پنج درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل، کاشان و مهاباد با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتیگراد گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا