بانک و بیمه

صدور و تعویض کارت سوخت به شرط داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث شد

به گزارش افق میهن، به گفته علی استاداشمی رئیس کل بیمه مرکزی ایران، در حال حاضر ۲۵ میلیون بیمه نامه مسئولیت جاری و معتبر برای انواع خودروهای زمینی در کشور وجود دارد، این در حالی است که تعداد کل خودروهای تردد در جاده ها ۳۸ دستگاه برآورد شده است. میلیون. بنابراین حداقل ۱۳ میلیون دستگاه خودرو اعم از موتورسیکلت و خودرو در جاده ها و جاده های کشور وجود دارد که ۳۴ درصد از کل خودروهای فاقد بیمه نامه شخص ثالث را به خود اختصاص می دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران نیز در بخشی دیگر از گفت و گوی خود به فارس توضیح داد که طبق اعلام مسئولان راهور فرجا و وزارت حراست، در حال حاضر ۱۲.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور سامانه بیمه مرکزی سنهاب تردد دارند. تعداد ۱۳۰۰.۰۰۰ بیمه مسئولیت معتبر برای موتورسیکلت وجود دارد، به طوری که حدود ۱۱۲۰۰۰۰۰ موتورسیکلت یعنی تقریبا ۹۰ درصد موتورسیکلت ها بدون بیمه مسئولیت و تصادف راننده در جاده های کشور تردد می کنند.

در همین راستا مهدی قمسریان، مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنه نیز اعلام کرد که بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه مسئولیت خودروهای دیزلی، بر اساس ابلاغیه ستاد پمپ بنزین کشور، کارت سوخت صادر می شود. و سهمیه ماهیانه به شرط وجود بیمه مسئولیت صورت‌حساب می‌شود. در مورد موتورسیکلت نیز وضعیت به همین منوال است: الصاق پلاک، تعویض پلاک، ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ و انتقال پلاک به نام دیگر از پیش نیازهای بیمه مسئولیت است.

مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنی گفت: در حال حاضر حدود ۶ میلیون کارت سوخت موتورسیکلت در کشور وجود دارد در حالی که تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت دارای بیمه مسئولیت هستند، بنابراین بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسوار در حالی که کارت سوخت دارند اما ندارند. آن بیمه مسئولیت

وی همچنین گفت: از ۳۵۰ هزار تاکسی زرد و سبز موجود در کشور، حدود ۳۰ هزار تاکسی که بیش از ۱۰ درصد تاکسی ها هستند، بیمه شخص ثالث ندارند و به طور منظم در سطح شهر تردد می کنند، در حالی که همه این تاکسی ها دارای کارت سوخت هستند.

فارس امروز با یکی از مدیران وزارت نفت تماس گرفت و جویای صدور کارت سوخت و شرایط دریافت بیمه مسئولیت شد. داشتن بیمه مسئولیت معتبر است.

کارشناسان می گویند بیشترین تصادفات رانندگی توسط موتورسوارانی که بیش از ۹۰ درصد آن ها بیمه نشده اند، اتفاق می افتد و در هنگام وقوع حوادث، دردسرهای زیادی برای خود و دیگران ایجاد می کند و خسارات زیادی به صندوق بیمه خسارت وارد می کند.

قمصریان مدیرعامل صندوق بیمه خسارت بدنی نیز خاطرنشان می کند که از روز شنبه ۲ اسفند دی ماه ۱۴۰۲ آغاز ماه رجب و اولین ماه حرام در کشور خواهد بود که در آن حقوق کامل افراد به ۱.۲ میلیارد تومان افزایش می یابد. از این رو به موتورسواران توصیه می کنیم برای جلوگیری از خسارت احتمالی در صورت تصادف، بیمه مسئولیت موتورسیکلت را تهیه کنند. .

قمصریان همچنین گفت: شرکت های بیمه ده ها روش برای صدور بیمه اقساطی دارند که اخیرا بیمه مرکزی در توافقی با یکی از بانک های قرض الحسنه اعتباری برای خرید بیمه نامه برای افراد در نظر گرفته است تا کسانی که این کار را انجام نمی دهند. بیمه اقساطی داشته باشید، وام بگیرید اگر برای خرید بیمه نامه به پول نقد نیاز دارید، می توانید از وام بیمه آنها استفاده کنید. با استفاده از این، بیمه مسئولیت را خریداری کنید و سپس اقساط این وام را به بانک قرض الحسنه پرداخت کنید.

وی گفت: علاوه بر اینکه از این پس دیگر برای موتورسیکلت و خودروهای بدون بیمه کارت سوخت صادر نمی شود، سهمیه ماهانه به رانندگانی که بیمه مسئولیت معتبر ندارند پرداخت نمی شود. بنابراین لازم است در اسرع وقت نسبت به اخذ بیمه نامه مسئولیت و اخذ کارت سوخت و سهمیه سوخت اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا