اخبار بورس

صندوق‌های PE صندوق‌های نوپا در بازار سرمایه/ بازار سرمایه و بازار اولیه از هم جدا نیستند

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت گفت:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت گفت: در بلندمدت اینها اولین شرکت هایی هستند که با جذب سرمایه و توسعه کسب و کار به مرحله بلوغ می رسند تا در بازار سرمایه پذیرفته شوند. این دو بازار از هم جدا نیستند. حیات آینده بازار سرمایه سرمایه گذاری در بازار اولیه و رشد این شرکت ها خواهد بود.

مهران سلطانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت در گفتگو با افق میهن، توضیح داد: صندوق های PE، صندوق های جدید در بازار سرمایه هستند. عمر بازار سرمایه چندین سال است، اما صندوق های PE تنها در اواخر دهه ۱۹۸۰ به بهره برداری رسید. مدت اعتبار این صندوق ها ۳-۴ سال است.

وی ادامه داد: در این صندوق ها با مسائل پیچیده ای مواجه نیستیم و نسبت به سایر صندوق ها دست سرمایه گذار برای مدیریت صندوق باز است. مهم ترین جنبه های این صندوق ها به روز رسانی ارزش خالص دارایی ها و خروج سخت برخی از شرکت ها است. مدت سرمایه گذاری ها محدود است و مدیر باید از سرمایه گذاری خارج شود. اگر بتوانیم تسهیلاتی ارائه دهیم تا شرکت هایی که با ساختار خاصی سرمایه گذاری کرده اند در بازار سرمایه معامله شوند یا روند عرضه اولیه آنها تا حد قابل قبولی تسهیل شود، می تواند مفید باشد.

سلطانی افزود: موارد دیگر مربوط به جریان معاملات و پای میز مذاکره شرکت ها برای سرمایه گذاری است. این موضوع نیز یکی از چالش های بزرگی است که دستیابی به استانداردهای ما را برای شرکت ها بسیار دشوار می کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت تصریح کرد: با دریایی از شرکت های حاضر در بازار مواجه هستیم. اما طبق الزامات ما، آنها باید از نظر مالی شفاف باشند، استانداردهای حسابرسی را رعایت کنند و چارچوب های حاکمیتی در این شرکت ها باید جاری و به روز باشد. بنابراین یافتن این شرکت ها کمی دشوار است.

وی تصریح کرد: ارتباط صندوق های PE با بازار سرمایه این است که شرکت هایی که در بازار سرمایه فعال هستند به طور طبیعی روزی از این بازار خارج شدند، پروژه های مختلفی داشتند و نیاز به تامین مالی داشتند. در سال های اخیر موضوع سرمایه گذاری در کشور ما با چالش های مختلفی روبرو بوده است. شاید تداوم سرمایه گذاری در بازار اولیه به ادامه رشد بازار سرمایه کمک کند. در بلندمدت، این شرکت‌های نوپا هستند که از طریق کسب سرمایه و توسعه کسب‌وکار به سطحی از بلوغ می‌رسند که در بازار سرمایه قابل پذیرش باشد. این دو بازار از هم جدا نیستند. حیات آینده بازار سرمایه سرمایه گذاری در بازار اولیه و رشد این شرکت ها خواهد بود.

سلطانی تصریح کرد: سرمایه گذاری خصوصی کویت در گروه فیروزه برجسته بود. این گروه از ابتدا با خرید شرکت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه رشد کرده است. ماهیت تغییرات در ساختار تصمیم گیری شرکت ها پس از اکتساب، نوعی سرمایه گذاری سهام خصوصی است.

جدا از بحث سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تجربیاتی که داشتیم، از سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتیم بخش خصوصی کویت را فعال‌تر توسعه دهیم و یک بخش در این زمینه ایجاد کردیم. البته کار پیچیده ای بود. آشنایی با صنایع مختلف در پنل تخصصی مجموعه ما آنچنان که باید نبود و به مرور زمان با سرمایه گذاری های انجام شده این استانداردها شکل گرفت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری های بسیار خوبی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، غذایی، ساختمانی، معدنی، فلزات اساسی و سرگرمی انجام داده ایم و سبد سرمایه گذاری غیر بورسی ما سبد متنوعی است. صنایع مختلف .

سلطانی در خصوص چشم انداز شرکت گفت: برنامه ما این است که در ۲ تا ۳ سال آینده در خصوص نقدینگی این سرمایه گذاری ها فعالیت جدی داشته باشیم و بتوانیم شرکت هایی را که پتانسیل عرضه در بازار سرمایه را دارند در این مسیر همراهی کنیم. . ما همچنین در برنامه خود داریم؛ ما شرکت هلدینگ صنعت را که سهامی غیر بورسی در سرمایه گذاری های گروه است، بازاریابی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا